• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som van uitkomst begin- en einddatum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Hallo Forumleden,

Ik wil graag iets uitrekenen maar mislukt steeds.

Vraag: kan ik in een lege cel een formule plaatsen die de Som weergeeft, welke liggen tussen een begin en een einddatum.

Zie mijn voorbeeld die ik bij dit bericht heb toegevoegd.

Met vriendelijke groet

A

Bijlagen

Dat kan met de volgende formule:
Code:
=SOMMEN.ALS(G2:G24;A2:A24;">="&DATUM(2019;8;5);A2:A24;"<="&DATUM(2019;11;25))
en de cel op eigenschappen standaard of getal, maar zeker niet op datum. Een samengevoegde cel is ook niet nodig.

Laatst bewerkt:
Bedoel je met som het aantal dagen dat tussen twee data ligt? Dat heb ik toevallig net gedaan, met de functie DAGEN([cel met begindatum];[cel met eindatum])

Groet,

Anje

Bedoel je met som het aantal dagen dat tussen twee data ligt? Dat heb ik toevallig net gedaan, met de functie DAGEN([cel met begindatum];[cel met eindatum])

Tegen wie heb je het?

@Ad Becude: Tegen de starter van dit onderwerp, ik denk dat dit een eenvoudige oplossing voor het probleem is.

EDIT: ik zie in het voorbeeldbestand dat ik de vraag niet goed begrepen heb, excuus. Ben onervaren bijdrager, die ook eens wilde helpen ipv alleen maar gebruik maken van het forum..:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Heb je de bijlage van de TS ook geopend, daar staat de som van kolom G

@0Anje0...excuses zijn niet nodig, en denk je dat ik nooit iets verkeer doe? Nou dan heb je het mooi mis:)

iedereen bedankt voor suggesties en oplossingen. Rob in het bijzonder.

Groeten A

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan