Som van verrichtingen binnen datumbereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

quivver

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2004
Ik heb een werkblad met al mijn bankverrichtingen. Ik zoek een manier om de som te maken van verschillende verrichtingen per maand in één cel in één bewerking.

Het is dus de bedoeling van in cel één de som te berekenen van alle verrichtingen van januari, in de volgende cel die van februari enz.

Kan iemand mij helpen met de formule? Ik heb al vanalles geprobeerd met de som.als en combinaties met de als-functie etc. maar ben er niet in geslaagd een goed resultaat te bekomen.

De gegevenstabel ziet er zo uit:
20/05/09 20 mei 09 -8,95 €
25/05/09 25 mei 09 -8,00 €
26/05/09 26 mei 09 -12,88 €
27/05/09 27 mei 09 -30,00 €
27/05/09 26 mei 09 -20,00 €

Alvast bedankt!

Rob,

Al heel erg bedankt, ik was er zelf nooit opgekomen!

Weet je toevallig dan ook hoe ik daar de negatieve en positieve waarden uit kan filteren?

Heb het aangebracht in onderstaand bestandje. Je hebt gezien dat ik heb gewerkt met bereiken?

Twee aanvullingen:
Code:
=SOMPRODUCT((MAAND(datum)=MAAND(D2))*(bedrag>0)*(bedrag))
en
Code:
=SOMPRODUCT((MAAND(datum)=MAAND(D2))*(bedrag<0)*(bedrag))

Bijlagen

Heb ik gezien en is inderdaad gemakkelijker dan a2:a60000 :)

Mocht ik nog een voorwaarde (celvergelijking voor de categorie bijvoorbeeld) willen toevoegen, dan doe ik dat op dezelfde manier als (bedrag>0) neem ik aan?

Alvast super voor je hulp!

Onderstaand een voorbeeld van een formule in Excel die per categorie per maand bedragen telt uit drie rekeningen:
Code:
=SOM(SOMPRODUCT((MAAND(R_datum)=MAAND(B$2))*(R_categorie=$A4)*(R_bedrag<>0)*(R_bedrag));SOMPRODUCT((MAAND(G_datum)=MAAND(B$2))*(G_categorie=$A4)*(G_bedrag<>0)*(G_bedrag));SOMPRODUCT((MAAND(Rabo_datum)=MAAND(B$2))*(Rabo_categorie=$A4)*(Rabo_bedrag<>0)*(Rabo_bedrag)))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan