• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som van verschillen met voorwaarde op som

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chiels

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2009
Berichten
2
Halloo,

In Excel probeer ik de som te krijgen van de verschillen tussen twee cellen van de zelfde rij. In 1 kolom (B7:B12) staat de streefuitgave, in de andere D7:D13) de uitgave. In C7:C13 komt het verschil. Nu wil ik dat alleen die bedragen worden opgeteld waarbij wordt voldaan aan de waarden van 2 andere cellen (van dezelfde rij). Dit zijn de resterende periode (0 of 4) en in de andere cel moet een uitgave staan. Hoop dat het duidelijk is, begin verstrooid te raken. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Groets,
Chiel
 
Beste Danny,

Dat werkt inderdaad wel handig. In het voorbeeld wil ik de som weten van de verschillen tussen de 2 streefuitgaven (B7 en B8) en 2 uitgaven (D7 en D8). Maar deze mogen alleen worden opgeteld als een spaarperiode is doorlopen, dat wil zeggen als F7:F13 op 0 of 4 staat (elke rij afzonderlijk). Zo niet, dan hoef ik het saldo nog niet te weten omdat het in de volgende maanden wordt goedgemaakt.

Misschien is het wat omslachtig allemaal, maar ben benieuwd.

Groet,
Chiel
 

Bijlagen

  • Sjabloom variabele uitgaven en spaardoelen.xls
    29,5 KB · Weergaven: 17
Beste Chiels ;)

Zoek je deze formule voor cel C7 ?

=ALS(OF(F7=4;F7=0);(B7-(B7/E7)*0+D7);(B7-(B7/E7)*F7+D7))

Groetjes Danny. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan