• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som variabel bereik n.a.v. validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

wtr3009

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2010
Hallo,

Ik heb een vraag over hoe een optelling te maken indien aan 2 variabelen dient te worden voldaan, waarbij 1 v/d variabele niet uniek is en de som veelal uit meerdere cellen bestaat. Ter verduidelijking heb ik een bestandje bijgevoegd. In de rode cellen dient een formule te komen die, n.a.v. welke afdeling de gebruiker in cel D2 heeft gezet en de daarbij behorende werknemer in cel A9, uit tabblad 'Verlof 2010' voor die medewerker per week opteld hoeveel verlof deze medewerker heeft genoten.
Ik heb som(als) en index/vergelijkingsformules uitgeprobeerd, maar deze werken niet.
(het originele bestand bestaat uit vele malen meer afdelingen/werknemers/weken. Hierop dient de formule ook variabel te werken)

Wie kan mij helpen! BvD

Wtr3009

Bijlagen

Formule voor B9 (deze kan je naar rechts slepen):

Code:
=SOM(VERSCHUIVING('Verlof 2010'!$D$12;VERGELIJKEN(B$8;'Verlof 2010'!$D$13:$D$43;0);VERGELIJKEN($A$9;'Verlof 2010'!$E$1:$F$1;0);AANTAL.ALS('Verlof 2010'!$D$13:$D$43;B$8);1))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Formule werkt perfect! Heel erg bedankt! Ik had al geprobeerd met een verschuivings-/vergelijkingsformule dit te bewerkstelligen, maar vergat de aantal.als formule hierin toe te voegen.

Nogmaals bedankt! (ik zal de topic op opgelost zetten!)

Gr. Wtr3009

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan