• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

som voor bepaalde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

mooske04

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
In dit bestand wil ik in een overzichtje het saldo weergeven van vóór een bepaade datum.
In cel C3 wil ik het saldo van vóór de datum die ik in cel C2 invul weergeven. Ik heb dit al met som.als geprobeerd, maar kom er dan niet uit......
Wie helpt me verder?

Pasan:
Je hebt als datum >31-1-2012 = groter dan en het moet kleiner zijn.

Ik denk eerder dit (zie bijlage)
Hier hoef je niet de datum aan te passen...
Code:
=SOM.ALS(A5:A13;"<"&C2;C5:C13)

Bijlagen

Hmmm, nee helaas.
Bij een datum van 31-1 in cel C2, moet de som (in C3) een saldo van 1425 opleveren. In C3 moet dus de som van c5:c9 zijn als de datum in C2 31-1 is. Pas ik de datum in C2 aan naar 29 feb, dan moet het saldo in C3 1705 weergeven.
De datum die ik invoer is dus de tot-en-met datum de som. Dus altijd optellen c5 tot en met de datum die in C2 vermeld wordt....

met de volgende formule gaat dat heel prima..

Code:
=SOMPRODUCT(($A$5:$A$13<=C2)*$C$5:$D$13)

Oh, mijn reactie heeft die van Spaarie gekruist, maar dat iswel precies wat ik zoek!
Bedankt!

het teken < of > in de formule beperkt ook meteen tot alleen < of > als je toch zelf een datum in wil vullen en je begint met een < of > heb je altijd de keuze of je voor of na die datum de som wil zien
tis maar een suggestie

Hmm, loop toch nog ergens tegenaan....
De datum is namelijk een verwijzing uit een ander blad, en dan wordt de inhoud vd cel met datum kennelijk niet als datum gezien en wordt er dus niets opgeteld...... Iemand hier een oplossing voor?

ZO! Das nog eens ouwe koeien uit de sloot halen ;)
Kan je dit tonen in een voorbeeldbestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan