• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sommen.als met datum voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

balosa

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2006
hallo,

Ik wil een sommen.als formule gebruiken om onder andere tussen een datumbereik te zoeken en optellen van waarden, nu is het zo dat als ik de waarde van bijvoorbeeld het jaar of de maand gelijk als 2010, of 1 (maand januari) in de formule invoer dat hij wel werkt maar als ik een verwijzing doe naar een andere cel met dezelfde waarde dan doet de formule het niet, iemand enig idee waar dit aan ligt ?

alvast bedankt voor de moeite

Bijlagen

Niet geheel een antwoord op U vraag , maar wel in de richting van ( somproduct )
Ik heb voor de test ook een formule in E1 gezet ( een soort per/maand )

Bijlagen

met somproduct doet hij het dus wel, hartelijk dank voor het snelle antwoord, maar waarom hij het met sommen.als nou niet doet is me een compleet raadsel

Ik wil dit deze avond eens verder bekijken heb nu geen 2007 of 2010 excel :) , heb nu wat beter het somproduct ingevoerd ( juist nog de datum keuze )

Bijlagen

Balosa,

Probeer eens het formuleonderdeel
Code:
">=C1"
te veranderen in
Code:
">="&C1
, hetzelfde geldt voor andere soortgelijke formuleonderdelen.
Zelf heb ik Excel 2003, ik kan het dus niet testen in Excel 2007.

Bij deze vanaf een cpu met excel 2007/2010
Code:
=SUMIFS(C$14:C$23;A$14:A$23;">="&$C$1;A$14:A$23;"<="&$E$1;B$14:B$23;B6)

Bijlagen

Balosa,

Probeer eens het formuleonderdeel
Code:
">=C1"
te veranderen in
Code:
">="&C1
, hetzelfde geldt voor andere soortgelijke formuleonderdelen.
Zelf heb ik Excel 2003, ik kan het dus niet testen in Excel 2007.

dit werkt inderdaad (excel 2007), ik vind de formule opbouw een beetje vreemd, ik zou daar ook niet zomaar opgekomen zijn, Trucker10 en WHER hartelijk dank voor de hulp !!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan