• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sommen.als met meerdere mogelijkheden als criteria in dezelfde kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarf100

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2015
Hoi,

ik heb een tabel met verschillende kolommen en ik wil ik de som van de aantallen van een bepaalde kolom berekenen. In die kolom staan aantallen bij appels, sinaasappels, peren, kiwis en nu naast enkele andere criteria (van andere kolommen) die van peren en de appels de som berekenen binnen deze formule.

Dus zoiets:

=ALS.FOUT(SOMMEN.ALS('Bronbestand 4-6'!$M:$M;'Bronbestand 4-6'!$AQ:$AQ;C$8;'Bronbestand 4-6'!$AJ:$AJ;$B9;'Bronbestand 4-6'!$G:$G;$A9;'Bronbestand 4-6'!$K:$K;"appels";'Bronbestand 4-6'!$K:$K;"peren");"")

maar als ik dat doe krijg ik geen resultaat want dat is criteria EN EN en niet EN OF

Wie kan mij hiermee helpen?

Een voorbeeldbestandje is te moeilijk?

Hierbij het voorbeeld. Heb iets moeten maken omdat het origineel (en ook mijn bovenstaande formule) bedrijfsgevoelige informatie bevat.

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

hoop dat het duidelijk is wat ik wil. Een draaitabel is in dit geval geen goede optie voor mij

Frank

Ik heb het uitgewerkt op Bronbestand met kontrole van de aantallen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan