• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sommen als optelbereik tussen 2 tijdsintervallen valt

Status
Niet open voor verdere reacties.

avegmond

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2013
hallo,

ik probeer uit te zoeken hoeveel passagiers er per kwartier aankomen.
hiervoor heb ik een lijst van de gehele dag met alle tijdstippen en elke identieke passagier die op dat tijdstip aankwam. ik wil nu weten hoeveel passagiers er per kwartier zijn aangekomen.
zie bijgevoegd bestand, in kolom f staat het tijdstip waarom ik wil weten hoeveel passagiers er aankwamen. in kolom G heb ik even handmatig ingevuld hoeveel het er moeten zijn. in kolom H staat de formule.
ik heb een hulpkolom ingevoegd waar ik overal een 1 heb ingevuld. immers elke cel staat voor 1 passagier.
nu moeten alle cellen tussen uur 00 en 0.14 bij elkaar opgeteld worden, vervolgens alle cellen tussen 0.15 en 0.19 enzovoorts.
in cel H1 en H2 heb ik als test gewoon het tijdsinterval waartussen ik de aantallen wil weten gezet, dit werkt, maar kan ik niet naar beneden doortrekken. dan zou ik elk kwartier handmatig in de formule moeten invullen. dat kan handiger..
in H3 vergelijk ik het tijdstip in kolom C met het tijdstip in kolom F, echter hierbij krijg ik enkel 0 als resultaat.

hoe krijg ik voor elkaar dat excel mij verteld hoeveel passagiers er elk kwartier binnen kwamen?

Bijlagen

Zou dit het kunnen zijn?
In H2 en verder naar onderen.
Code:
=SOMMEN.ALS(D:D;C:C;">"&F2;C:C;"<"&F2+"0:14")

H2:
=SUMPRODUCT((FLOOR($C$2:$C$800;1/96)=row()/96)*1)

Doortrekken tot H97

Laatst bewerkt:
ah yes zo doet ie het perfect!
de manier van plongske is voor mij het begrijpelijkst en werkt het makkelijkst, dus die pas ik nu toe en dat werkt prima.
bedankt!!!

@snb
met deze komt het wel goed.
PHP:
=SOMPRODUCT((AFRONDEN.BENEDEN($C$2:$C$800;1/96)=(RIJ()-2)/96)*1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan