• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sommen.als optellen met als criteria alles na een bepaalde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

xboxtim

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Graag wilde ik het aantal foutregistraties optellen na een bepaalde datum.

Ik heb in de bijlagen een voorbeeld bestand gedaan.

Het werkblad registraties daar staan alle registraties die gedaan zijn. En op blad5 staat het "rekenmodel" dat ik probeer te maken.

Op blad5 heb ik dus onder "fouten totaal" per afdeling en per fout deze laten optellen.
Nu wil ik in de kolommen onder "fouten na controle datum" dat hij de fouten optelt na de datum weergegeven datum die bovenaan staat ingevuld op blad5 (Cel D2).

Nu heb ik dit op verschillende manieren geprobeerd in de formule te krijgen, maar dit lukt niet echt.
Misschien heeft iemand hier een oplossing voor of wellicht een heel ander idee?

In de formules van het voorbeeld bestand staat deze verwezen naar een ander (origineel bestand) dit komt door het kopiëren.

Bekijk bijlage Voorbeeld foutregistraties.xlsx

Daar hoort volgens mij een beetje meer uitleg bij.

voorbeeld foutregistraties.jpg
Wellicht dat deze screenshot het wat duidelijker maakt.

35clafc.png

als hij wat onduidelijk is moet je hem opslaan en inzoomen

Laatst bewerkt:
Iedereen een beetje moeite is toch niet teveel gevraagd als men om een oplossing verlegen zit.

Graag gedaan.

Je heb nog een heel veel vragen open staan.
Als je vraag naar wens is opgelost, is het gewenst dat je hem als opgelost zet.

Alvast hartelijk bedankt.

voorbeeld foutregistraties 2.png

Op de linkerzijde van het plaatje is te zien dat het betreffende probleem 14x is voorgekomen sinds een bepaalde datum. Op rechter gedeelte van het plaatje heb ik in een draaitabel uitgewerkt bij welke artikel nummers dit is voorgekomen.

Mijn vraag is of het mogelijk is of deze artikelnummers op de een of andere manier weergegeven kunnen worden naast de kolommen in het linkergedeelte van het plaatje

Graag gedaan.

Je heb nog een heel veel vragen open staan.
Als je vraag naar wens is opgelost, is het gewenst dat je hem als opgelost zet.

Alvast hartelijk bedankt.

Ik zal de andere op opgelost zetten maar bij dit topic heb ik nog een vraag zoals je hierboven kan zien

01. Ga in je draaitabel met de cursor.
02. Kijk in het lint bij Ontwerpen.
03. Helemaal links in dat lint zie je dan subtotalen en rapportindeling.

Daar kan je mee spelen.

Greetz/Excelbat

Klembord01.jpg

Je begrijpt me niet. Ik wil de getoonde artikelnummers uit de draaitabel rechts weergegeven hebben in het linkerbestand. Ik wil op de een of andere manier waar de groene pijl het rode getal 14 aanwijst, wil ik de betreffende artikelnummers kunnen zien zoals in de rechter draaitabel. Als ik dat nu wil moet ik op een ander werkblad een draaitabel maken om de betreffende artikelnummers weer te geven

Laatst bewerkt:
Misschien helpt het als je een excelbestand plaatst in plaats van een plaatje.

Daat gaat niet het bestand is te groot.voorbeeld1.png

Zoals op het 1e plaatje te zien heb ik het getal 14 aangewezen. Dit zijn artikelnummers. Aan het getal 14 heb ik niks. Ik moet weten uit welke artikelnummers deze 14 bestaat. Daarom wil ik dat het in de kolom erachter weergegeven wordt.

voorbeeld2.png

Op het 2e plaatje heb ik een draaitabel gemaakt waarin deze artikelnummers zichtbaar zijn. Ik wil dat deze artikelnummers in het 1e plaatje in dat bestand zichtbaar worden en dat ik niet apart een draaitabel moet maken om de feitelijke artikelnummers te zien zoals deze zijn omcirkelt in het 2e plaatje

Hoe kan ik het nog duidelijker uitleggen als ik het bestand niet hier kan posten omdat het te groot is?

Sla het op als xlsb-bestand. Dan kan je wel grotere bestanden uploaden.
Overigens: probeer het eens met vert.zoeken.

Greetz/Excelbat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan