Sommige apparaten zien Wireless Router niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Billy Onair

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2010
Ik heb eerder deze week een nieuwe D-Link DIR-855 wireless router geinstalleerd en wil daar 8 apparaten draadloos aan verbinden. Met 5 apparaten (2 x smartphone, Nintendo Wii, Canon printer en een Acer miini notebook) is dat probleemloos verlopen.
1 Medion desktop PC (Windows XP) en een mediastreamer (onbekend OS) zien wel accesspoints uit de buurt maar niet de mijne (SSID staat zichtbaar). 1 Acer desktop PC (Windows 7) doet de wireless netwerkkaart helemaal niets terwijl volgens het systeem alles correct werkt. De signaalsterkte meter slaat niet uit en er wordt helemaal geen accesspoint (ook niet uit de omgeving) gevonden.
Ik staat voor een raadsel.
Wie kan me helpen?

Mogelijk heb je in de router alleen het 5ghz netwerk ingesteld. Daar kan oudere apparatuur niets mee.
Je verhelpt dit door 2,4 ghz (ook) in te schakelen.

Als de Acer helemaal geen netwerken kan vinden is dat w.s. een ander probleem.
Staat de adapeter ingeschakeld. Staat deze ook goed in apparaat beheer vermeld?

Houdt de firewall mogelijk netwerkverkeer tegen?

mvg Leo

Hi LeoFact
De PC is vier maanden oud (Acer Aspire X3900 met i3) deze zou dus gewoon wireless n moeten ondersteunen.

Zowel de 2.4Ghz als de 5Ghz band staan in de router ingeschakeld.

De w-lan adapter in de PC staat ingeschakeld en apparaatbeheer geeft aan dat het apparaat correct werkt. Het geeft wel aan dat het stuurprogramma waarschijnlijk niet goed is zie Bekijk bijlage 460911.pdf ook staat hier een melding over een IP protocolstack die niet aan het apparaat gekoppeld is. Maar dat gaat mijn kennis te boven.

Ik heb automatisch laten zoeken naar nieuwere versies van het stuurprogramma maar dan geeft MS aan dat het meest recente stuurprogramma al geinstalleerd is. De fabrikant van de w-lan kaart is Lite-On maar ook via deze weg kan ik nergens stuurprogramma's vinden.

Je bedoelt vast de firewall op de PC?
De bedrade LAN werkt gewoon. Hoe of waar kan ik zien of de firewall draadloos netwerkverkeer tegenhoud?
Ik gebruik McAfee.

Bij het inschakelen van de netwerkaart krijg ik de volgende foutmelding "Kan W-Lan autoconfig services op lokale computer niet starten". "Fout 1068 Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart". Ik heb via "services" gezien dat de W-Lan Autoconfig Service (WLANSVC services) niet aan staat. Heb getracht deze handmatig aan te zetten maar dat lukt ook niet.

Laatst bewerkt:
Als je mcafee Internet security gebruikt kun je de firewall tijdelijk even uitzetten om te kijken of deze het verkeer met de adapter blokkeert.
Mocht je inderdaad mcafee IS hebben, dan is het trouwens aan te bevelen om de windows firewall uit te schakelen.

Een driver voor de Acer is hier te vinden.
Dat zou dan de onderste (PCIe kaart) moeten zijn, maar het gaat hier om een Ralink, dus niet Lite on.

De windows firewall draagt haar taken automatisch over op McAfee IS. Ik heb deze al meerdere malen uitgezet maar dat heeft geen effect.

Ik had ook al op de Acer website gekeken maar er staan voor mijn systeem geen nieuwe drivers voor de W-Lan adapter.

Zoals gezegd heb ik via "services" naar WLANSVC gekeken en deze service staat uitgeschakeld. Dat is volgens mij niet goed omdat deze voor de automatische configuratie moet zorgen van de W-Lan adapter. Als ik deze handmatig wil inschakelen krijg ik de foutmelding "Kan W-Lan autoconfig services op lokale computer niet starten". "Fout 1068 Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart".

Heb hier wat op gegoogled en kom wel wat berichten tegen maar de aangedragen tips hebben betrekking op oudere Windows en helpen me dus ook niet echt verder.

Laatst bewerkt:
Mogelijk los je dit probleem op door de driver te deïnstalleren, opnieuw op te starten en de Acer driver opnieuw te installeren.
De adapter wordt zo opnieuw ingesteld.

Recent een malware besmetting gehad of een andere gebeurtenis?

Laatst bewerkt:
Drivers heb ik ook al meerdere keren gedeinstalleerd en geinstalleerd, zonder resultaat.
Ik heb geen last van virussen of malware gehad.

Heb nog wel wat gevonden in de WLANSVC service (vroegere Wireless Zero Configuration) in de afhankelijkheden staat normaliter o.a. "Remote Procedure Call" (RPC). Bij mij staat deze er drie keer in. Heb hier schermafdrukken van maar kan deze vanwege limiet niet toevoegen. Volgens mij klopt dit niet en ontstaan daar mogelijk conflicten. Maar dit is een vast gegeven, je kunt er zelf geen verwijderen of toevoegen.

Ik wil alleen in een uiterste geval een systemrecovery uitvoeren maar het begint er op te lijken dat dit moment steeds dichterbij komt.

Vervelende zaak.

Voordat je aan een herstel operatie begint kun je proberen de ip stack te resetten
werkwijze
Voer gelijk ook deze opdracht uit:
netsh winsock reset catalog

Misschien biedt dit soelaas.

Laatst bewerkt:
Eeen zeer vervelende zaak, om moedeloos van te worden.

Ik heb je instructies opgevolgd zie hier het resultaat Resetlog.jpg. Overigens ben ik wel de beheerder van dit systeem.

Helaas dus geen resultaat.

Beheerder en beheerder zijn wel eens onduidelijke zaken in windows 7

probeer cmd als volgt uittevoeren.

type CMD in het zoek vak van het startmenu en dan rechtsklikken op het resultaat bovenin (CMD dus) en dan uitvoeren als adminstrator kiezen.

Voer nu dezelfde opdrachten uit.
Nog geen resultaat?
Open dan weer cmd als boven en voer nu ipconfig /all uit
Post dan een screenshot van het uitgeklapte resultaat.

Zie hier het resultaat Naamloos2.jpg. Op een of andere manier wordt de netwerkkaart niet ingeschakeld. Bijgaand ipconfig resultaat. De W-Lan kaart wordt hier niet herkent. Voordat deze actie is uitgevoerd overigens nog wel. ipconf.jpg.

Ik begin toch sterke vermoedens te krijgen dat de netwerkaart gewoon defect is. Het zou dan toch wel erg toevallig zijn dat nagenoeg hetzelfde probleem zich op twee systemen voordoet. Ik heb gisteren nog een notebook aan het draadloze netwerk toegevoegd en ging probleemloos. Aan de wireless router ligt het niet.

Het is ook vreemd dat ik bj het opzetten van een netwerk ook geen Draadloze verbinding kan kiezen scherm.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb nog een keer geprobeert: hardware verwijderd, bovenstaande instructies gevolg en opnieuw opgestart. Wireless Netwerkkaart wordt vervolgens opnieuw geinstalleerd. Kaart ingeschakeld en dat lijkt goed te gaan. Daarna is het ook mogelijk om de optie om een nieuw draadloos netwerk op te zetten te kiezen. Maar het @#$%! ding vindt gewoon geen netwerk. Ik denk dat het naar de kl0#@ is. De kaart schakelt zich om een of andere reden gewoon weer uit.

Laatst bewerkt:
En de rest

Bijlagen

• Naamloos.png
    Naamloos.png
    22,7 KB · Weergaven: 51
  • Eigenschappen van Internet.jpg
    Eigenschappen van Internet.jpg
    74,2 KB · Weergaven: 52
Dat ik er hoofdpijn van krijg is nog tot daaraan toe maar daarom hoeft het nog niet iemand anders hoofdpijn te worden. Ik ben zojuist gestart met een soft-recovery. Als dit niet lukt dan maar een hard recovery.
Laat de uitkomst hier nog wel weten.

Laatst bewerkt:
De softrecovery is uitgevoerd en jawel............. ik heb een draadloze verbinding :d vooralsnog alleen op 2,4Ghz. Het 5Ghz netwerk ziet ie nog niet maar ik ben al blij dat ik nu in elk geval iets heb.

leofact heel hartelijk bedankt voor je inspanningen en je geduld :thumb:

Graag gedaan...
Maar of je er veel aan hebt gehad:D
In ieder geval heb je weer verbinding.

De netwerkkaart ondersteund mogelijk geen 5ghz bandbreedte.

mvg Leo

Ik ga nu overal aan twijfelen. Volgens mij moet mijn netwerkkaart 5 Ghz ondersteunen de vraag is misschien eerder welke waarde die moet hebben. Netcard.jpg heb je een advies?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan