• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sommige bedragen in een kolom automatisch laten optellen (SOM.ALS?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

MathoetMestreech

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2016
Mijn bedoeling is om de bedragen uit een opsomming in een kolom automatisch te laten optellen voorzover ze betaald zijn, als ik er op enigerlei wijze een indicatie o.i.d. aan heb toegevoegd (bijvoorbeeld het €-teken of de betreffende cel(len) voorzien van een opvulkleur. Het lukt me echter niet dit in een formule te verwerken.
Ik zie geen oplossing in de helpfunctie van Excel of in eerder via dit forum gestelde vragen.
Wie heeft een handige tip?
Zie onderstaand link met een vereenvoudigd voorbeeld.

/Users/mathvonberg/Documents/UITGAVEN/UITGAVEN MATH E:O ROSANNE/UITGAVEN 2016/Werkmap1.xlsx

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Link werkt niet
kan je het voorbeeldje niet hier plaatsen via geavanceerd en dan de papercilp?

Laatst bewerkt:
Beste Plongske,
Alvast bedankt voor je reactie. Ik heb op je verzoek een excel-voorbeeld aan mijn oorspronkelijke vraag toegevoegd, weet niet of je dat al gezien hebt. Kun je daar wat mee?

Beste gast0660,
Je suggestie om een extra kolom toe te voegen met vinkjes is zeker een welkom idee. Bedankt daarvoor!
Voordat ik dat ga toepassen, wacht ik nog even op een mogelijk alternatief van Plongske.

Zoiets?
Voor uw kolom augustus
Referentie kleur in C18 (kleur vrij te kiezen)
Formule in C16
Functie in module
Iedere keer dat je het bestand opent wordt alles aangepast, of dubbelklik in een cel en dubbelklik nogmaals in een andere cel

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan