Sommige bestanden niet afspeelbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

steru2000

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2001
Hoi allemaal,

Ik heb op één van mijn computer een map met een aantal films. Met de andere pc's kan ik via het draadloze netwerk in die map komen. Het probleem is, dat ik sommige films wel kan bekijken en andere niet. Op de computer waar de films opstaan, kan ik ze wel allemaal bekijken. En als ik ze van die computer naar de andere kopieer zijn ze ook te bekijken.

Op alle pc's staat Windows XP en ik heb verder geen problemen met het netwerk.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn en hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt,

Bas

Wat voor bestanden zijn die films? Ik kan me indenk dat je draadloze netwerk te traag is bijvoorbeeld bij VOB bestanden van een DVD.
Stel een film van zo'n 4 Gig die anderhalf uur duurt levert als gauw 750 KB/s op, het kan zijn dat je dat draadloos niet haalt en dan misschien een zwart beeld oplevert.

Type bestanden

Het zijn .avi, .divx en .xvid bestanden. Waarvan er sommigen wel te bekijken zijn en anderen niet.

Heb je dan wel de juiste codex op die andere pc staan?

Codecs

Ja, want als ik één van de bestanden erheen kopier dan kan ik ze wel bekijken.

Schiet me iets te binnen

Ik kan ook geen foto's bekijken. Die moet ik ook altijd eerst kopieren naar de pc waar ik achter zit. Dit speelt al langer, maar heb er nooit zoveel aandacht aan besteed. Is dus misschien een iets algemener probleem. Het openen van Word en Excel bestanden lukt wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan