• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sommige cellen onzichtbaar maken? Hoe doe ik dat...

Status
Niet open voor verdere reacties.

leyton

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Voor één van mijn winkels heb ik alle artikelen die er verkocht worden in een excell bestand gestoken.
Dwz Barcode, Omschrijving, enz..enz...

Nu is het de bedoeling dat het personeel dit bestand kan raadplegen en info opzoeken per artikel.

Enkele van deze kolommen bevatten natuurlijk vertrouwelijke gegevens zoals leveranciers adressen en aankoopprijzen. Die zou ik dan liever niet zichtbaar hebben. enkel door gebruik van een paswoord komen deze gegevens in beeld.( gerante en ikzelf) Dit alles moet in één en hetzelfde bestand kunnen gebeuren omdat wijzigingen en aapassingen door het personeel kunnen ingevoerd worden en stock wordt aangepast.

Beste leyton ;)

Gaat het om aparte cellen of kolommen of rijen ?

Anders kan je kolommen of rijen verbergen en dan het werkblad beveiligen.

Groetjes Danny. :thumb:

Het beste en veiligste is dat deze data op een aparte computer staat , je kan 2 bestanden met elkaar linken ( best dat beide computers aan zijn ) . Je zou eens moeten weten hoe goed je personeel in een beveiligde zone binnen excel kan . Type zelf eens op het www , paswoord in excel vergeten / verloren en kijk eens vanaf een usb stick of ze printen je document uit in een txt bestandje en dan krijg je alles te zien .

Beste leyton ;)

Gaat het om aparte cellen of kolommen of rijen ?

Anders kan je kolommen of rijen verbergen en dan het werkblad beveiligen.

Daar had ik ook al aan gedacht, maar kunnen ze er dan nog in werken en eventueel de stock aanpassen??

Beste leyton ;)

Ja, dat kan als je diegene die bevoegdheid hebben het wachtwoord geeft.

Ga naar beveiliging opheffen, typ wachtwoord in en dan kan men de rijen of kolommen terug zichtbaar maken.
Klaar om nieuwe gegevens in te plaatsen.
Daarna rijen of kolommen terug verbergen en wachtwoord terug invoegen.

Het is dan onzichtbaar voor diegenen die het bestand inkijken.
Ze kunnen dan het bestand niet aanpassen of je moet de cellen apart geblokkerd opheffen in de celeigenschappen.

LET OP ! een wachtwoord is in minder A min. gekraakt.

Laatst bewerkt:
Beste leyton ;)

Ja, dat kan als je diegene die bevoegdheid hebben het wachtwoord geeft.

Ga naar beveiliging opheffen, typ wachtwoord in en dan kan men de rijen of kolommen terug zichtbaar maken.
Klaar om nieuwe gegevens in te plaatsen.
Daarna rijen of kolommen terug verbergen en wachtwoord terug invoegen.

Het is dan onzichtbaar voor diegenen die het bestand inkijken.
Ze kunnen dan het bestand niet aanpassen of je moet de cellen apart geblokkerd opheffen in de celeigenschappen.

LET OP ! een wachtwoord is in minder A min. gekraakt.

Oke dank u.

Dan probeer ik het zo op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan