sommige numerieke toetsen werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

weihnachten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2014
Ik heb een sinds een paar maanden een Acer aspire v3-771-32344G50Makk laptop.
Tot nu toe werkte alles prima.
Maar vandaag na het opstarten deden van het numerieke gedeelte de volgende cijfers/tekens het ineens niet.
0,3,4,9 en de toetsen / en +en Del Alle andere toetsen (lijken) het te doen.
Aangezien ik regelmatig cijfers moet intypen geeft dat flink ongemak.
Ik heb Win 8.1, Norton internet security en Ccleaner lopen
Heeft iemand een idee?

Ik zou het eerder zoeken bij de drivers van je laptop. Update die eens.

Ja, Welkom op het forum. vraag dan of ze een nieuw toetsenbord willen monteren. Haal de harde schijf er uit of de gegevens er vanaf en stuur hem op. Er zitten vaak lintkabel stekkertjes in met kleine grendels die je stuk zou kunnen maken als je zelf gaat proberen om deze los te maken. Dan zou de garantie van het hele toestel wel eens waardeloos kunnen zijn. Toetsenborden zelf kunnen trouwens nog wel los te halen zijn en kostten iets van Euro 40. Op YouTube zijn wel video's te vinden van mensen die laptops open maken om zoiets te vervangen.

Verder moet je uitzoeken of het aan de computer kan liggen door even een extern toetsenbord aan te sluiten.

De drivers van toetsenbord (keyboard) in Apparaatbeheer deïnstalleren en na opstarten opnieuw installeren.

Er zou wel eens stof onder de toetsen kunnen zitten of dat ze nat geworden zijn.

Op deze pagina van Microsoft wordt het probleem besproken en de eerste link is een probleem oplosser: http://answers.microsoft.com/en-us/...king-and/8ccc5be8-4b28-49f9-9d86-51711366db11

Hier wordt het probleem ook besproken: http://community.acer.com/t5/Notebo...-Keyboard-Issues-Windows-8-Upgrade/td-p/71257 Zou Shift en abc herhaaldelijk indrukken kunnen helpen?

Alle adviezen uitgeprobeerd. Geen oplossing gevonden. Chat gehad met Acer. Wederom niet opgelost. Inmiddels is laptop terug naar Acer voor reparatie/vervanging. Acer medewerker weidt het aan de upgrade naar Win 8.1 maar weet het ook niet zeker.
Bedankt voor reacties. Item is hierbij voor mij gesloten.

Hallo

Zie net dit topic ....

Je had eventueel eens kunnen proberen of deze toetsen wel werkten terwijl je in de b.i.o.s. van deze laptop zat.

Indien deze dan wel korrekt werken , ben je zeker dat dit een software kwestie is , en niet hardware gerelateerd.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan