Sommige pictogrammen in snelkoppeling verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmpauw

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2009
Ik heb Dell-Studio 1749 met Windows 7-64bits NL-talig.

Gisteravond waren plotseling bepaalde pictogrammen verdwenen in snelkoppelingen.
Programma's en extensies waarbij dit gebeurd is, zijn o.a.:
- Word: .doc (niet bij .docx)
- Acrobat: .pdf
- Outlook

Ik heb een screenshotje gemaakt en de probleemgevallen omcirkeld met rood. [smallIMG]http://jmpauw.nl/downloads/Screenshot.jpg[/smallIMG]

Twee vragen:
1. hoe kan ik die pictogrammetjes weer terugkrijgen?
2. waardoor kan het gekomen zijn dat ze zijn verdwenen?

Het herstellen van pictogrammen in TuneUp levert niets op en Googlen en zoeken in de bestaande topics van helpmij.nl heeft niets opgeleverd. Het gaat daar meestal over icoontjes / pictogrammen die helemaal verdwenen zijn, maar dat is bij mij niet het geval. Ik krijg er nog een standaardpictogrammetje voor terug (met die tandwielen).

Hoop dat jullie hiervoor een oplossing hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
In Tweak UI zit een "Rebuild Icons" functie. Niet dat ik denk dat het daarmee zal lukken, maar dit is het eerste dat in mij opkwam (en proberen kan geen kwaad). Anders zou ikzelf ook moeten googelen.

Dit probleem had ik pas ook.

En hier vond ik de oplossing.

Groeten,
Dirk.

Edit: Bij nader inzien was het probleem bij mij toch iets anders: bij mij verdwenen de snelkoppelingen helemaal. Ik denk dat bovenstaande link geen oplossing biedt, maar proberen kan geen kwaad.

Laatst bewerkt:
In Tweak UI zit een "Rebuild Icons" functie. Niet dat ik denk dat het daarmee zal lukken, maar dit is het eerste dat in mij opkwam (en proberen kan geen kwaad). Anders zou ikzelf ook moeten googelen.

Dit kwam ook al bij mij op, maar Tweak Ul biedt helaas geen soelaas.

Dit probleem had ik pas ook.

En hier vond ik de oplossing.

Groeten,
Dirk.

Edit: Bij nader inzien was het probleem bij mij toch iets anders: bij mij verdwenen de snelkoppelingen helemaal. Ik denk dat bovenstaande link geen oplossing biedt, maar proberen kan geen kwaad.

Inderdaad een ander probleem en de oplossing is op mijn probleem ook niet van toepassing. Het betreft N.B. de pictogrammetjes van software die ik het meest gebruik!
Dus: heeft iemand nóg een suggestie om dit probleem op te lossen?

Laatst bewerkt:
Jammer dat niemand een oplossing heeft. Ik heb de pictogrammen bij snelkoppelingen naar bestanden nu grotendeels handmatig gecorrigeerd.

Dit lukt echter nog niet bij de snelkoppelingen naar programma's. Rechtermuisknop --> eigenschappen --> snelkoppeling: de knop 'ander pictogram' is niet aanklikbaar.

Hoe kan ik dit oplossen?

Ik heb hetzelfde probleem, het icoontje bij mij is een pion. en ik kan bij Eigenschappen, pictogram veranderen het nieuwe icoontje niet aanklikken:confused:

@KevinPCingineur
Welkom op Helpmij :)
Als je de voorwaarden bij registreren had gelezen, dan had je kunnen weten
dat een topic ouder dan 3 maanden met rust gelaten wordt.
Het staat je vrij een nieuw eigen topic te starten.
Succes verder met je vraag.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan