Sommige programma's werken in in de 64 bits versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

appy

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
80
Mijn vorige computer was gecrasht. Op de nieuwe blijkt Windows7 64 bits te zijn geïnstalleerd. Nu zijn er enkele programma's die onder deze versie niet werken.
Is er een mogelijkheid om deze programma's toch aan de praat te krijgen?
 
Heb je een voorbeeld? overigens kun je nog xp draaien in een virtual machine voor de meeste dingen.

Ik ben zelf echter nog zelden een programma tegen gekomen die niet werkt op 64-bits. Eventueel kun je programma's ook proberen te draaien onder compatibility mode.
 
Allereerst hartelijk dank voor je snelle reactie.

Het programma dat voor mij op het ogenblik het belangrijkste is gebruik ik voor de bridgeclub van de ouderenbond. Het is winscore.exe.

Waar kan ik vinden hoe ik kan werken met XP in een virtual machine of comptabiliteit mode?

Bij voorbaat dank voor je informatie.

Ab
 
Hallo,

Je kan ze gewoon installeren onder een x64 machine want hij heeft 2 program files mappen een met de naam: Program Files en een met de naam: Program files (x86) en x86 staat voor x32.

Hopelijk heb je nu genoeg informatie.
 
Helaas werkt het programma ook niet als ik het in Program Files (X86) installeer.
 
richtermuisknop: properties, compatibiliteitsmodus, draaien voor XP. Als dat niet werkt is er mogelijk nog wat anders.
 
Beste Wampier,

Helaas werkt dit ook niet. Wat zou de andere mogelijkheid zijn?

appy
 
Over welke programma's hebben we het hier over? Compatibiliteitsmodus is niet alleen voor Windows XP, maar ook oudere Windows versies zijn in te stellen.

Ik ben ook zelden een 32BIT programma tegengekomen die niet op een 64BIT Windows wou werken.
Daarnaast worden 32BIT programma's automatisch in de "Program files (x86)" geïnstalleerd, hoef je dus niet zelf aan te geven.
 
Het programma is winscore.exe. Dat was geïnstalleerd op mijn vorige computer in een aparte directory op de d-schijf. Als ik dat aanklikte werkte het gewoon. Nu krijg ik de mededeling dat ik moet zorgen voor een 64-bits versie.
Misschien moet ik de installatie file opnieuw downloaden en het programma opnieuw installeren? Ik zal dat morgen proberen, tenzij ik een betere tip krijg.
In ieder geval bedankt voor de hulp.
 
Op de homepage van WinScore staat dat je het programma kunt gebruiken op 32-bits versies van Windows XP, Vista and 7:

http://www.visual.co.uk/winscore.html

In de handleiding staat dat het werkt onder Windows 95, 98, NT en 2000:

http://www.visual.co.uk/eval/usergde.pdf

Het lijkt me al een oud pogramma en waarschijnlijk is het 16-bits. 16-bits programma's werken niet direct op 64-bits besturingssystemen.

In onderstaande post staat uitgelegd hoe een Windows 98 VM op te zetten met Virtual PC:

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...op-windows-7?p=3522506&viewfull=1#post3522506

Je kunt ook Windows XP modus downloaden indien je Windows 7 Professional of hoger hebt:

http://www.microsoft.com/netherlands/windows/virtual-pc/download.aspx
 
Laatst bewerkt:
Ook bedankt. Morgen ga ik hier verder mee door.

Voor nu, groeten,

appy
 
Ik had pas vandaag tijd om de laatste tip op te volgen.
Helaas, toen ik Virtual PC 2007 wilde installeren, kreeg ik de mededeling dat mijn besturingssysteem niet geschikt was.

Is er nog een andere mogelijkheid?

Ik hoor het graag.

appy
 
Ik heb Windows 7 Home Premium en ik kan dit dus niet downloaden:

"You are not eligible to download Windows XP Mode. You must have Windows 7 Professional, Enterprise, or Ultimate to run Windows XP Mode. To upgrade visit Windows 7 Anytime Upgrade."

Ik denk dat ik het maar moet opgeven.
 
Hallo,

Dat komt door de Windows versie jij moet even goed kijken in die link van m4rc0
 
Met mijn huidige versie van Windows 7 lukt het dus niet.
 
Dat ga ik proberen. Mocht ik er niet uitkomen, dan kom ik bij je terug.

Vor nu, groeten,

appy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan