Sommige sites niet beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

mwezenberg

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2007
Berichten
8
Hallo allemaal,

Ik zit met een mooi probleem, nl;

Verschillende websites, waaronder google.com, zijn niet bereikbaar vanaf mijn laptop. Dit is natuurlijk zeer vervelend omdat mij door werkzaamheden gedwongen wordt om google.com applicaties te gaan gebruiken.
Dit probleem ligt in mijn laptop en niet aan mijn provider. Ik zit hier namelijk in een netwerk en de rest van de computers hebben er geen last van. Ook op andere netwerken blijft ik hier last van houden (2 getest).
Ik heb al geprobeerd een TCP/ip programma te installeren, maar daar viel de complete internet verbinding mee weg (maar misschien heb ik hier ook wat fout gedaan).
Het schijnt, wat ik lees op andere fora, dat dit probleem bekent is onder Windows Vista maar ik draai gewoon nog XP.

Wie o wie heeft er een goed idee of een oplossing...
 
Gelukkig gaf ik de moet na dit bericht niet op en ben ik het forum hier wat verder uit gaan spitten. Een veel voorkomend probleem moet ik overigens zeggen.
Voor degene die hetzelfde doen als mij:
ga naar:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_file#Location en lees de alinea location and layout. Het is het bestandje "host" wat de boosdoener is. Open het bestand in kladblok en je ziet jou geblokkeerde site ervanzelf tussen staan. Verwijder deze regels en je webbrowers is weer helemaal beter.

Voor degene die het al eerder hebben vermeld, bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan