sommige snelkoppelingen zijn hun originele afbeelding kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tintin54

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2014
Hallo,

Ik ervaar sinds kort dat sommige snelkoppelingen hun originele afbeelding kwijt zijn, zie onderstaande afbeelding.

Snelkoppeling afbeeldings probleem.jpg

Hoe kan ik dit verhelpen?

Met vriendelijke groet,

Ok, heb je die programma's onlangs verwijderd? In dat geval zijn het achter gebleven snelkoppelingen die je met de hand kan verwijderen.

Nee juist niet, deze stonden eerst met de originele afbeelding op het bureaublad, maar toen ik ze vervolgens wilde onderbrengen in een zelf aangemaakte nieuwe map gebeurde dit.
Zoals je ziet staan er ook snelkoppelingen bij met hun eigen originele afbeelding.

Ok, klik eerst even op een leeg deel van die map, dus niet op een snelkoppeling, & dan RechterMuisKlik, Vernieuwen.
Als ze dan wel weer verschijnen, ben je klaar.

Selecteer anders een snelkoppeling, RMK, eigenschappen, & klik Ander pictogram. Controleer of de locatie correct is, zoniet klik op Bladeren & zoek het betreffende programma op, meestal in Program Files, in geval van een 64bits versie soms in Program Files (x86).
Het pad & programma staat op het tabblad Snelkoppeling onder Doel.

Programma's werken wel als je ze aanklikt?

P.S: Ik heb het al, denk ik: Die programma's heb je geinstalleerd als (een) Beheerder. Die Beheerder heeft de snelkoppelingen op het Bureaublad geplaatst.
Waarschijnlijk heb jij ze als (een) Standaardgebruiker verplaatst, waarbij die Standaardgebruiker geen rechten heeft om de snelkoppelingen te herschrijven.

In dat geval is de oplossing: eerst de snelkoppelingen terug zetten naar het Bureaublad onder dezelfde Standaardgebruiker. Afmelden. Aanmelden als (een) Beheerder, dan de snelkoppelingen verplaatsen.

Laatst bewerkt:
Open kladblok. Klik op Start -> Alle Programma's -> Bureau-Accessoires -> Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off
set iconcache=%localapp/data%\IconCache.db

echo The Explorer process must be killed to delete the Icon DB.
echo.
echo Please SAVE ALL OPEN WORK before continuing.
echo.
pause
echo.
If exist "%iconcache%" goto delID
echo.
echo Icon DB has already been deleted.
echo.
pause
exit /B

:delID
echo Attempting to delete Icon DB...
echo.
ie4uinit.exe -ClearIconCache
taskkill /IM explorer.exe /F
del "%iconcache%" /A
echo.
echo Icon DB has been successfully deleted. Please "restart your PC" now to rebuild your icon cache.
echo.
start explorer.exe
pause
exit /B

Klik op Bestand in de werkbalk -> Opslaan als
Klik bij Opslaan in op: Bureaublad
Zet bij bestandsnaam: iconcache.bat
Selecteer bij alle bestanden *.*
Rechtsklik iconcache.bat -> Als administrator uitvoeren

Herstart je pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.