• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SOMPRODUCT en tekst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rheino

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2001
bij deze formule:

=SOMPRODUCT(('Export Jaar'!C:C>=Blad1!A1)*('Export Jaar'!D:D=Blad1!B3)*('Export Jaar'!G:G))

krijg ik de foutmelding #GETAL!.

Kolom C bevat data
Cel A1 bevat een datum
Kolom D bevat initialen
Cel B3 bevat initialen
Kolom G bevat getallen

De getallen uit kolom G moeten opgeteld worden als voldaan wordt aan de voorwaarden dat:
1. de datum groter is dan in cel A1
2. de initialen overeenkomen met cel B3.

Wat doe ik fout?

yep, zie bijlage

Voor de verdere gegevens moet ik nog meer voorwaarden toevoegen, dus graag enige uitleg bij de formule.

Thanx!

Bijlagen

Je neemt hele kolommen als bereiken in de argumenten van de functie.

Niet alleen is dat "not done" in het algemeen, het geeft ook een foutmelding vanwege rij 1 in de data, die tekst bevat.

Wigi

Thanx voor de snelle reactie.

Waarom ik hele kolommen neem, is dat in het "gegevensblad" steeds nieuwe gegevens met verschillende bereiken worden geplakt. Ik kan natuurlijk het bereik aanpassen in rij 2 tot 67.000, maar ook als ik de kolomtitels verwijder, blijf ik de foutmelding krijgen...

Na wat stoeien met het bereik is het toch gelukt. Zal dus inderdaad aan de kolomtitels hebben gelegen.

Toch vreemd, omdat ik in andere bestanden op dezelfde manier werk (waar ook kolomtitels bij staan)....Thanx voor de hulp!

Ik zei het toch al, neem geen hele kolommen. Dat veroorzaakt de foutmelding ook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan