• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

somproduct en uren tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lievedonne

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Beste,

aan het stoeien met somproduct en het tellen van het aantal keer dat x voorkomt lukt. Maar hoe nu de daaraan verbonden uren bij elkaar op te tellen? Zie bijgevoegd bestand in cel d6 ben ik op zoek naar de juiste somproduct formule. lees graag van suggesties!

Bijlagen

Ik heb gevoel dat je een verkeerd bestandje hebt geplaatst want ik begrijp je hele vraag niet tov het geplaatste bestandje.

Met deze formule lukt dat wel:
Code:
=SOMPRODUCT((dagbesteding!B6:B10=$A6)*(dagbesteding!E6:E10="1")*(dagbesteding!H6:H10))

Heb de namen niet gebruikt en de celeigenschappen van de cellen waarin deze formule komt, moeten op [u:mm] gezet worden.

Succes, Cobbe

ws. niet duidelijk geweest of ik snap het niet: Het gaat om een berekening van het totaal aantal uren die horen bij de afdelng X. In een vorig avontuur met excel, ben ik gekomen tot de volgende formule :{=SOMPRODUCT((postinvoer=$A7)*(Kasinvoer=$A$4)*(Datuminvoer<=$C$3)*(Datuminvoer>=$B$3)*ALS(ISGETAL(Bedrag_Excl_BTW);(Bedrag_Excl_BTW)))} (Heel andere gegevens, maar het gaat om het type formule)
waarbij het laatste gedeelte van de formule het totaal van een kolom aangaf. Nu ben ik op zoek naar de juiste formulering om het totaal aantal uren van kolom J bij alle van de in kolom D genoemde units te berekenen.
Het leek mij zo simpel, maar voor dat je het weet is al een groot gedeelete weekeinde verdwenen.

Bedankt Cobbe,

nog even verder gaan testen, maar zodra ik de namen invoer, gaat 'ie fout. Het lijkt zo'n makkelijk systeem met het invoeren van namen.

Niettemin, het werkt ook met de celverwijzingen. Dank, Cobbe voor je snelle reply. Ik zet de vraag op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan