• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Somproduct formule aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwinmi

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2010
Hallo Forum,

In een cel heb ik de volgende formule staan:

=SOMPRODUCT((Data!$B$5:$B$9979=$B$5)*(Data!$A$5:$A$9979>=$B$3)*(Data!$A$5:$A$9979<=$B$4)*(Data!I$5:I$9979))

Waarbij:
B5 = naam
B3 = begindatum
B4 = einddatum

Data!B5:B9979 is een kolom met namen
Data!A5:A9979 is een kolom met datums
Data!I5:I9979 is een kolom met cijfers die bij elkaar worden opteld en in de cel van de formule worden weergegeven.(waarvan in die rijen de datums overeenkomen met B3 en B4, als ook de naam overeenkomt met B5)

Dus met deze formule worden alle rijen in [tabblad Data!] bij elkaar opgeteld die tussen de datums in B3 en B4 liggen EN waarvan de naam overeenkomt met de naam in B5.

Dit werkt prima, als ik B3,B4 en B5 invul. Maar ik zou willen dat als ik B5 leeg houd, dus alleen op datums selecteer en geen naam invul, dat de formule dan ook werkt (dus alle gegevens in Data!I5:I9979 optellen waarvan de datum tussen B3 en B4 ligt). Als ik nu B5 leeg houd krijg ik geen waarden en blijft de cel met de formule leeg.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Michael

Gevonden

Forumleden,

ik heb inmiddels zelf de formule al gevonden:
=ALS($B$5="";SOMPRODUCT((Data!$A$5:$A$9979>=$B$3)*(Data!$A$5:$A$9979<=$B$4)*(Data!E$5:E$9979));SOMPRODUCT((Data!$B$5:$B$9979=$B$5)*(Data!$A$5:$A$9979>=$B$3)*(Data!$A$5:$A$9979<=$B$4)*(Data!E$5:E$9979)))

Dus eigenlijk gewoon met een ALS formule

Mvg,

Michael

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan