• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

somproduct fout #waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

HammerJohn

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2016
Goedemiddag

Ik heb in een testbestand een selectie gemaakt van een vak, alleen nu heb ik eerst gewerkt met 1 kolom dat is in de ov tickets dat werkt.
Alleen nu wil ik dit toepassen op een groep dat is over20 kolommen die staat in CEL (EU18) daar krijg #waarde als uitkomst

De groep is dus uit de lijst de 1e 20 kolommen.... en daar wil ik dus weken bij elkaar optellen deze staan in Kolom (ER)

Bijlagen

je lege cellen in die eerste 100 kolommen zijn niet leeg, maar bevatten een string, die niet verdwijnt als je het ganse blok met 1 vermenigvuldigt.
Dus van waar had je die gegevens ?
Dit is ook een iets eenvoudiger formule, die zal werken van zodra de laatste string uit het bereik weg is.

Bijlagen

Ik heb het hele blok leeg gemaakt, en alleen de waardes ingevoerd die ik aangeleverd krijg.
Alleen in je v.b. ga je ervanuit dat er maar 1 week 1 is en dat is dus niet het geval, sommige weken krijg ik van
4 vestigingen gegevens aangeleverd.
Dus daarom keek ik naar de weeknummers, nu is de eerste regel week 1 en de volgende week 2 soms zijn
de eerste 3 regels week 1 en de volgende 4 regels week 2
Trouwens als ik alles leegmaak en maar 1 getal invoer werkt de telling nog steeds niet

in bijlage heb ik overal een cijfer ingevuld en je krijgt netjes getallen in die samenvatting, dus die formules werken.

Je kanttekening, nu kom je af dat een bepaalde week dus 1 of meerdere regels kan bevatten, tja, dan loopt kolom ES niet iedere rij met 7 op, maar ga je dat handmatig moeten intikken.
Dat wordt wel een beetje arbitrair, sommige maanden gaan dan 5 maandagen hebben of hoe maak je je opsplitsing ?
Nu ik je zo hoor afkomen, dan zou er beter met gedefinieerde namen gewerkt worden, want straks ga je gegarandeerd rijen toevoegen of weglaten, etc en ga je de mist in.

Maar nu ga ik zelf de mist in, in kolom EV, dat is voor straks

Bijlagen

nee die week regels worden bij elkaar opgeteld, het gaat om 1 verrekening later, hier ben ik al blij mee want dan ga ik mijn gegevens wel optellen in een ander blad....
dat is dan niet anders.
Ben allang blij dat hij alles al optelt per maand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan