• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SOMPRODUCT functie met datum's

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanZanten

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Berichten
24
Hallo,

Zie het bijgesloten bestand. In cel J2 laat ik de getallen uit kolom F optellen wanneer kolom C = 3 en kolom E = 2. Nu wil ik dat ook de datum meegenomen gaat worden. Dus in J2 komt de som van de getallen uit kolom F wanneer de datum voldoet aan januari 09 kolom C = 3 en kolom E = 2. Weet iemand hoe dit kan? ik wil geen draaitabellen gebruiken.

Bij voorbaat dank voor de tips.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 35
Bedoel je zoiets?

Er wel voor zorgen dat kolommen C & E geconverteerd worden naar getallen, en niet als tekst zijn opgemaakt.
 

Bijlagen

  • 02-01-10 somproduct.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 29
Code:
=SOMPRODUCT(--(C2:C30="3");--(E2:E30="3");--(MAAND(B2:B30)=3);--(JAAR(B2:B30)=2009);F2:F30)

Ik raad je aan om niet de gehele kolom te gebruiken in de code aangezien dit nogal vertragend werkt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Beste vanZanten ;)

Of zo :

Zo kan je zelf de maand, locatie en klantencategorie aanpassen zonder de formule te moeten veranderen.

Groetjes Danny. :thumb:
 

Bijlagen

  • voorbeeld (Danny 147).xls
    25,5 KB · Weergaven: 63
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan