• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SOMPRODUCT: met bepaalde range.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacob01

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Formule "database" sommatie meerdere voorwaarden
Deze formule werkt als een soort draaitabel en haalt de gegevens uit "Verwerkingsvenster!$B$3:$c$10800".

Wat er in D26 staat is het critiria.
Hij checkt B:B of er dezelfde waarden staan als D26, en sommeert dan wat er in C staat op dat critiria. Bijvoorbeeld in D26 staat 4303 dan zoekt hij in B:B of er 4303 in staat, en sommeert dan alles uit kolom C.
Nu wil ik het zelfde effect maar met een ander criteria.

Namelijk dat het criteria niet één waarde is, ook geen meerdere waardes maar een bepaald bereik. (bijvoorbeeld alles tussen de 4303 en 4310)

Huidige formule die ik heb:

=SOMPRODUCT((Verwerkingsvenster!$B$3:$B$10800=D26)*(Verwerkingsvenster!$C$3:$C$10800))

Jacob

Probeer het volgende eens :
Code:
=SOMPRODUCT((Verwerkingsvenster!$B$3:$B$10800>4303)*(Verwerkingsvenster!$B$3:$B$10800<4310)*(Verwerkingsvenster!$C$3:$C$10800))

Code:
SOMPRODUCT((Verwerkingsvenster!$B$3:$B$10800[COLOR="red"]>D26[/COLOR])*(Verwerkingsvenster!$B$3:$B$10800[COLOR="seagreen"]<E26[/COLOR])*(Verwerkingsvenster!$C$3:$C$10800))
zet in cellen D26 en E26 de twee waarde waartussen geteld moet worden.
Verander '>' in evt '>=' en '<' in '<='

@ Gelens: Super Bedankt! Dit is de oplossing.....
@ExcelAmateur: Die MS uitleg wordt ik gek van.... daar staat mijn vraag niet echt behandeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan