johhnnyboy
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 nov 2007
Hallo,
Ik het een somproduct formule als:
Dit gaat helemaal goed. Alleen nu wil ik op basis van een waarde in cel A2 op het blad 'R - Grafiek per klant' de kolom op basis van 'Data - Besparingen' kunnen beinvloeden.
Nu heb ik handmatig de kolom AHL geselecteerd, omdat daar de gegevens in staan van deze klant. Via HORIZ.ZOEKEN kan ik wel de de klantnaam ophalen, deze staat boven de kolom met waarden waar de SOM van wordt berekend.
In de bijlage heb ik wat getekend wat ik zou willen:
Bekijk bijlage Map1.xlsx
Ik het een somproduct formule als:
Code:
=SOMPRODUCT(('Data - Besparingen'!$I$12:$I$2502='R - Grafiek per klant'!$C$12)*('Data - Besparingen'!$K$12:$K$2502='R - Grafiek per klant'!$B$94)*('Data - Besparingen'!$J$12:$J$2502>'R - Grafiek per klant'!$E$12-1)*('Data - Besparingen'!$J$12:$J$2502<'R - Grafiek per klant'!$F$12+1);'Data - Besparingen'!$AHL$12:$AHL$2502)
Dit gaat helemaal goed. Alleen nu wil ik op basis van een waarde in cel A2 op het blad 'R - Grafiek per klant' de kolom op basis van 'Data - Besparingen' kunnen beinvloeden.
Nu heb ik handmatig de kolom AHL geselecteerd, omdat daar de gegevens in staan van deze klant. Via HORIZ.ZOEKEN kan ik wel de de klantnaam ophalen, deze staat boven de kolom met waarden waar de SOM van wordt berekend.
In de bijlage heb ik wat getekend wat ik zou willen:
Bekijk bijlage Map1.xlsx
Laatst bewerkt door een moderator: