• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

somproduct toont niet de correcte waarde, of ik gebruik niet de juiste formule...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
geachte, na een paar slechte pogingen hier een gegrond bestand waar ik maar niet uitraak...

In bijlage zie je een overzicht van opleidingen die in de maand januari gevolgd zijn, voor zowel arbeiders als bedienden...

via een draaitabel zorg ik er voor dat ik telkens bij toevoeging van nieuwe opleidingen van andere werknemers, de juiste mensen 'zie' in mijn overzicht...

Met de formule somproduct vraag ik om te berekenen hoeveel keer een naam voorkomt aan de hand van de overeenkomst met a: de naam, b: de maand, c: het statuut.
naar mijn vermoeden klopt het antwoord van deze vraag...

in de kolom ernaast vraag ik om de uren op te tellen die voorkomen voor een bepaalde persoon in dezelfde maand... en daar loopt het mis vind ik... Momenteel werk in voor de som van de uren met een matrixformule... why? een ingeving... :confused:

kan iemand een blik werpen op het bijgevoegd bestand? Het is ontdaan van gevoelige info dus werkbaar...

alvast bedankt op voorhand!

Bekijk bijlage Kopie van testbestand VTO 2.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan