• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

somproduct verschillende bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje8

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Hallo,

Ik heb een bestand waar ik het totaal wil van een cel dat aan 2 voorwaarden moet voldoen.
Hiervoor gebruikt ik de formule:
Code:
=SOMPRODUCT(('W:\[orders1.csv]orders'!$C$2:$C$200=$A5)*('W:\[orders1.csv]orders'!$A$2:$A$200=C$3)*('W:\[orders1.csv]orders'!$E$2:$E$200))

Het probleem is nu dat het bestand orders1csv steeds 1 cijfer hoger gaat worden en de formule dan ook in dit bestand naar waarden moet zoeken.
Hoe kan ik dit oplossen?

Je kan dat opvangen dmv Indirect maar dan moet het bronbestand steeds geopend zijn/worden.

Ik zou een lijstje maken met telkens de aangepaste formule, zodat je de gegevens onder elkaar krijgt.
Dan kan je deze gegevens naar hartelust verplaatsen/bewerken.

In dat bestand kan ik niet zien waar en wanneer je orders.csv wijzigen moet in orders1.csv.

3 à 4 maal per dag wijzigt het bestand orders naar een hoger nummer
Het is de bedoeling dat steeds gezocht wordt in alle bestanden van orders.
Kan ik eventueel orders*.csv gebruiken?

Als je die CSV nu eens importeert in een aparte tab van je Excel bestand gebruik makend van dit artikel: http://jkp-ads.com/articles/importtextnl.asp en dan je formules naar die tab laat verwijzen, dan hoef je alleen nog op alles vernieuwen te drukken en je nieuwe bestand aan te klikken.

das geen optie
want de persoon die het bestand orders maakt is niet dezelfde als die het bestand waarin de gegevens staan gebruikt

Ik weet niet waarom het dan geen optie is, je gebruikt immers nog steeds een CSV bestand, alleen importeer je telkens een nieuwe in je Excel file.

Maar, hoe kan die persoon dan bij de gegevens. Als die persoon niet kan importeren kan die persoon toch ook niet de waarden uit dat CSV bestand halen? Als hij er niet bij kan moet kennelijk jij het bestand "koppelen" aan de CSV (de formules die jij nu handmatig aanpast), opslaan en dan kan die persoon "erbij". Nou, dan kan je ook op de knop alles vernieuwe drukken en opslaan, dan heb je hetzelfde effect, alleen met minder moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan