• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

somprodukt werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter BTTF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BTTF

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2009
Geachte helpers

Ik probeer in B4 een bewerking te krijgen met somprodukt.
Als er aan 2 criteria wordt voldaan, dan zou de formule een deling moeten maken.
De formule geeft echter een waarde-fout, maar weet niet hoe ik dat kan verhelpen.

Kan iemand mij zeggen wat ik fout doe?

Dank bij voorbaat!

BTTF

Bijlagen

Code:
=SOMPRODUCT(($A$8:$A$241=B$1)*($B$8:$B$241=$A4)*($J$8:$J$241)/SOM($G$8:$G$241))

Geef anders eventjes weer wat de bedoeling juist is !

Joske

Code:
=SOMPRODUCT(($A$8:$A$241=B$1)*($B$8:$B$241=$A4)*($J$8:$J$241)/SOM($G$8:$G$241))

Geef anders eventjes weer wat de bedoeling juist is !

Joske

Als aan locatie en jaar wordt voldaan(de eerste twee criteria), dan zou er deling moeten gebeuren aan de hand van de som in kolom J en de som van kolom G.

Ik hoop dat dit duidelijker is?

BTTF

wellicht omslachtig maar:?

Code:
=SOMPRODUCT(($A$8:$A$241=B$1)*($B$8:$B$241=$A4)*($J$8:$J$241))/SOMPRODUCT(($A$8:$A$241=B$1)*($B$8:$B$241=$A4)*($G$8:$G$241))

wellicht omslachtig maar:?

Code:
=SOMPRODUCT(($A$8:$A$241=B$1)*($B$8:$B$241=$A4)*($J$8:$J$241))/SOMPRODUCT(($A$8:$A$241=B$1)*($B$8:$B$241=$A4)*($G$8:$G$241))

Dat is het Eric! Ik zie nu ook wat ik fout deed.

Hartelijk dank voor de oplossing!!

BTTF

BTTF , kan je ook even zeggen wat je hiermee berekend ? kijk op de jpg als ik wat cellen wis hoe de bezettingsgraad omhaag gaat terwijl de bezetting daalde , ik heb Dilbeek als voorbeeld genomen

Bijlagen

• bezeting.jpg
    bezeting.jpg
    61,6 KB · Weergaven: 44
BTTF , kan je ook even zeggen wat je hiermee berekend ? kijk op de jpg als ik wat cellen wis hoe de bezettingsgraad omhaag gaat terwijl de bezetting daalde , ik heb Dilbeek als voorbeeld genomen

Hey trucker

Ik probeer hier een bezettingsgraad te berekenen per regio per jaar door dus het aantal effectief aanwezigen te delen door het aantal dat uitgenodigd was.

Klopt er nog iets niet, want ik begrijp niet juist wat je met die jpg wou zeggen?
Volgens mij berekent de formule toch juist nu, of niet?

BTTF

Als ik dit anders doe ( kijk regel 251 ) kom ik andere waarden uit . Ik heb niet door welke bezetting je wil uitrekenen , kan zijn dat ik de vraag verkeerd interpreteer .

Beste BBTF , ik zie nu pas mijn grootte fout ik pak de verkeerde kolom :o :o

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als ik dit anders doe ( kijk regel 251 ) kom ik andere waarden uit . Ik heb niet door welke bezetting je wil uitrekenen , kan zijn dat ik de vraag verkeerd interpreteer .

Beste BBTF , ik zie nu pas mijn grootte fout ik pak de verkeerde kolom :o :o

Inderdaad Trucker10, het is delen door kolom G en niet kolom H!!

BTTF

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan