Soms gamen = crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

gdscei

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Soms als ik een spel zit te spelen (heb altijd hoge resolutie en kwaliteit), crasht opeens mn pc... Het complete beeld krijgt een bepaalde kleur, vaak blauw of bruin, met lange witte verticale strepen. Ik snap er niks van. Is dit nou mn videokaart of mn memory, wat is het probleem en hoe kan ik het oplossen. Dank :thumb:

Specs: http://www.helpmij.nl/forum/systemspecs.php?userid=170549

(kon helaas geen foto maken, mn camera is niet zo goed)

Laatst bewerkt:
en wat is de temperatuur van cpu en gpu in je kast??

idle cpu +/- 50c, gpu +/- 40c

Ik weet niet precies hoeveel dit is als ik aan het gamen ben

heb hetzelfde probleem trouwens ook als ik videos kijk op youtube.. vaak 1080p fullscreen, maar zelfs een keertje 360p gwn in browser (na een aantal filmpjes gekeken te hebben in beide gevallen)

Lijkt toch echt dat je videokaart te heet wordt, welke kaart heb je?

ASUS EAH5770 1GB GDDR5. (check de specs link ;))

ik ga nog ff gpu temps bekijken met EVGA Precision. Kijken hoe dat uitkomt bij GTA IV.

Laatst bewerkt:
Ik heb niet zo veel ervaring op dit forum, maar aangezien niemand anders een antwoord heeft geplaatst doe ik het wel.

PC valt uit bij het gebruiken van meestal hoge prestaties, aangezien je soms een rare kleur krijgt wanneer die crasht denk ik dat het je videokaart het probleem is. Dat betekent dat je videokaart of slecht functioneert of te heet wordt (ook slecht functioneren aangezien je een goede videokaart hebt).

Oplossing:
- Kijk of je dit probleem krijg als je je videokaart ontkoppelt en weer aankoppelt.
- Vervang de videokaart met een andere en kijken of die ook crasht.
- Kan ook zijn dat je videokaart niet genoeg stroom krijgt van je voeding. 500 Watt+ is prima.
- Download nieuwe drivers.
- Niks werkt..bonnetje opzoeken of wachten op een meer proffesionele antwoordt.

Groeten

warmte denk ik niet. bij bijna 100% GPU usage in GTA IV geeft ie een temp aan van max 67C. Dat is totaal niet schadelijk en kan het dus denk ik niet zijn. Ik heb een 520W voeding. Ontkoppelen al gebprobeerd. Heb hier geen andere video kaart liggen.

Ik ga miss nog even naar een pc zaak, miss kunnen die mij helpen als jullie geen antwoord weten? :rolleyes:

ik heb de drivers geupdatet. Even kijken of ik het probleem blijf hebben. ;) :P

Ik had dit probleem eerst ook, als het blijft voorkomen met de nieuwe drivers, is het slim om even met een programma alle drivers van de video kaart eraf te halen.
Dit had ik eerst dan... Ik denk dat de 2 drivers met elkaar ruzie maken ofzo waardoor hij crashed....
Vorige keer had ik namelijk mijn driver er niet goed afgehaald ;)

Ik weet niet of dit het probleem misschien is, maar je kan het proberen xD

ik had al mn drivers eraf gehaald (al een tijdje geleden) en nieuwe erop gezet. Tot dusver geen problemen gehad, maar miss komt dat nog :)

Ik heb het niet nodig omdat ik zeker weet dat ik ze niet dubbel heb. Ik ga afw8en tot de nieuwe crash, mocht ie er komen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan