soms geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hawkx

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Hallo,

Als ik mijn computer aanzet krijg ik soms geen beeld. Het lampje van mijn beeldscherm knippert dan wel. Heel zacht hoor je dan getik. Als je een klap op de achterkant geeft doet hij het weer... Betekent dit dat mijn beeldscherm heel binnenkort dood gaat??
Ik heb een LG Flatron L1715S.

Ik hoor het!

Mvg,

Johan

Hallo

Heel zacht hoor je dan getik. Als je een klap op de achterkant geeft doet hij het weer... Betekent dit dat mijn beeldscherm heel binnenkort dood gaat??

Het getik dat je hoort , is zo goed als zeker de voeding die in veiligheid komt.

Mits een "klap" voorlopig helpt , doet het vermoeden rijzen , dat er nu slechts een of meerdere gescheurde soldeerverbindingen aan de basis van dit defekt liggen.

Vermogen transistoren en condensatoren van de voeding controleren.

Indien er iemand in uw kennissen kring kan solderen en over de nodige ervaring beschikt , zou je kunnen vragen of hij dit voor u kan oplossen.

Zo verder blijven werken zal zeker tot voortijdig sneuvelen van het scherm lijden met uiteraard de bijhorende extra kosten.

Dat er in een scherm dodelijke spanningen aanwezig zijn is misschien overbodig om te vermelden , maar weze hierbij wel gewaarschuwd !!!!

Peter

Bedankt voor uw post!

Mijn broer kan goed solderen, dus misschien kan ik hem vragen. Maar wat bedoeld u met voeding? Waar zit deze? Gewoon in het scherm?

Alvast bedankt!

Mvg,

Johan

Hallo

De voedingsprint zit inderdaad in het scherm.

Terwijl dit scherm dan toch open is , controleer ook (c 202 680µF/25V).

Deze condensator is berucht om te sneuvelen (opgeblazen en lekt elektroliet)

Hopelijk heb je hier iets aan , indien je twijfelt ... laten doen door iemand met ervaring.

Peter

Nee dit is correct in de handleiding van de LG Flatron L1715S staat:

"To activate your display, it must be spanked as soon as it is switched on...." :)

Ontopic: VDK_P wil zeggen: laat dit aan een expert over zelf niet mee gaan rommelen.

oké bedankt voor jullie posts!

HAHA ik wist niet wat 'spanked' betekende google transelate zei: afgeranseld! xD
Waar kan ik zo'n expert vinden?

Mvg,

Johan

ik weet niet of mijn scherm dat nog waard is, had hem des tijds al een keer via marktplaats voor 30,- gekocht. En de computer aan dat beeldscherm gebruik ik niet zo vaak meer.

Maar in ieder geval bedankt voor uw hulp!

Mvg,

Johan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan