soms geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamster

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Als ik mijn pc opstart krijg ik soms geen beeld, hij start wel op,maar het scherm krijgt geen signaal binnen.

Soms loopt het ook vast tijdens het "windows starten"-beeld.

Als ik dan na 6-7 keer de pc opstart krijg ik wel beeld.

Het is al een pc van 5 jaar oud, Intel Core 2 Duo 2.93GHz, Powercolor HD4650 1GB.

Waar kan dit probleem aan liggen?

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben.
Een er van is een voeding die niet (meer) goed functioneert.
Welk voeding zit er precies in?
Wanneer de pc dan toch goed opstart, geeft dan de tijd en datum goed weer? Andere problemen als hij draait?
Mvg Leo

Laatst bewerkt:
Geen problemen als de pc goed opstart, ook de datum en tijd staat goed, de voeding is een Antec BasiqPower BP-430 430W.

Ik heb wel vroeger veel problemen gehad met de grafische kaart(zwarte strepen,slecht beeld,...) dit is opgelost. Bij het opstarten maakt de grafische kaart wel veel lawaai, maar dat is al meer dan 1 jaar.

Eerste ingeving is een computervoedingprobleem. Test met een (geleende) andere voeding van een a-merk en voldoende wattage (bijv. 500 watt).

Tijs.

De pc start wel op, maar ik krijg geen beeld. Na een paar keer stekker eruit-erin krijg ik beeld.

Ik dacht eerst de videokaart.

Ik heb wel nog een voeding liggen van 300W, hoger heb ik niet liggen.

Soortgelijk verschijnsel tegengekomen : bleek (gedeelteijk) defect geheugen te zijn.
Een geheugentestje is misschien aan te raden.

Memtest86 is nu aan het lopen 59 procent en nog geen errors

Als je dan toch aan het testen bent, kun je van de hdd fabrikant een testje verkrijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan