soms geen internet verbinding via lan kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

sutton

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Elke keer als ik m`n pc opstart en ik open internet explorer of outlook dan heb ik gewoon verbinding en kan gewoon surfen of mailen maar na een minuut ofzo kan ik niet meer het internet op.
ik moet dan via configuratiescherm en netwerk instellingen m`n lan verbinding herstellen.

Iemand een idee waar dit door komt en wat er aan te doen is?

Heb je de netwerkkaart goed geinstalleerd? En is deze met een straight kabel verbonden met een juiste poort aan de router?

Ga eens naar start, uitvoeren en typ daar in CMD en geef enter. Een zwart scherm verschijnt. Tik daar in IPCONFIG en geef enter. Je krijgt nu een hele riedel informatie te zien. Wat je even moet noteren is het ip adres van je pc en dat van je router.

Tik nu in PING -t 192.168.1.2 (als dat het ip adres van je pc is) en geef enter. Laat deze even een minuutje of twee lopen. Krijg je van alle connecties netjes een reply?

Tik nu in PING -t 192.168.1.1 (als dat het ip adres van je router is) en geef enter. Laat deze even een minuutje of twee lopen. Krijg je van alle connecties netjes een reply?

Tik nu in PING -t www.helpmij.nl en geef enter. Laat deze even een minuutje of twee lopen. Krijg je van alle connecties netjes een reply?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan