Soms geen internetvervbinding meer. Firewall oorzaak ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rijnton

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2003
Ik gebruik al een paar maanden DC++ als programma voor filesharing.( is een afgeleide van Direct Connect en werkt via hubs voor wie het niet kent). De laatste weken gebeurt het mij echter vrij vaak dat ik op een gegeven moment niet meer via IE het internet op kan. Het downloaden gaat echter gewoon door. Vaak luister ik ook tegelijkerrtijd naar internetradio (via JRiver Media Center) en dat blijft ook doorlopen. Probeer ik echter "gewoon" naar internet te gaan dan krijg ik de mededeling dat de pagina niet gevonden kan worden en dat is dan zo voor ALLE websites, dus ik heb gewoon geen verbinding. Het gebeurt niet altijd maar wel regelmatig.
Sluit ik dan mijn firewall af (Sygate Personal Firewall) en start ik hem meteen weer op, dan is alles weer o.k.
Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen ?

Dat is preccies mijn probleem, ik moet eerst de firewall configureren en dan uit en weer aan zetten. Dan pas doet het internet het weer..
MSN blijft het gewoon doen, ik kan downloaden..maar niet internetten..dat kan pas als ik de firewall weer heb geconfigureerd.

Heb je al een oplossing gevonden?

Gr. Ruth

Hallo Ruth_S,

Heb je toevallig ook Panda Antivirus ?
Zo ja, dan is er misschien een oplossing. Voordat ik daar op inga, wacht ik even je antwoord af.

Ik had hetzelfde probeem met shareaza, ik moest mijn router (met firewall) dan herstarten.
wat bij mij hielp was de instellingen van shareaza te veranderen, zodat het programma minder vroeg:
De uploadsnelheid naar beneden, niet zelf een server zijn, en (in shareaza): de connection downloadthrottle omhoog van 100 naar 500. Misschien is er iets vergelijkbaars bij jullie programma.
Verder : shareaza werkt met meerdere netwerken, wat daarnaast hielp was om alleen het netwerk in te schakelen dat ik gebruikte.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan