Soms geen output van videokaart, raar probleem! Hulp nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiddepolen

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Hallo,

Ik heb een raar probleem (ik heb hier geregistreerd om een post te kunnen plaatsen): Mijn NVidia GTS 250 wordt soms niet herkend door mijn computer.

Ik heb geprobeerd:
- Schoonmaken, kabels opnieuw pluggen, alles comtroleren.
- scherm + kabel controleren. Niks mis mee.
- Videokaart in andere computer. Geen probleem bij 3 dagen non stop boot sequence, en benchmarks OK.
- andere PSU, niet het probleem.
- BIOS updaten, niet het probleem.
- updaten en opnieuw installeren drivers. Geen resultaat.

Nu zit ik op mijn onboard videokaart, die het altijd doet als mijn videokaart het niet doet. Soms geeft hij wel output, en dan doet hij het ook gelijk helemaal goed. Het is me nog niet gelukt om een patroon he herkennen in het wel/niet doen van de kaart.

Mijn computer:
Intel Quad core Q6600, 4 GB RAM
NVidia GeForce 250 GTS, 256 MB
650 GB HDD, Windows 7 32bit + Ubuntu 10.10 dual-boot

AUB antwoorden, ik heb geen idee meer wat het zou kunnen zijn. Vragen kan ik altijd beantwoorden.

Alvast bedankt!
Hidde

Zit je videokaart er ook echt goed in?
Wat doet je computer als je geen beeld krijgt? hoor je bijvoorbeeld gepiep?

Ja, videokaart zit muurvast erin, met schroef aangedraaid.
En als de computer geen beeld krijgt doet hij gewoon niks, hij geeft dan het beeld via de onboard VGA output. Als hij het dus doet moet ik overpluggen naar mn videokaart VGA output. Ze doen het nooit tegelijk.

Het gaat er niet om of hij muurvast in je kast zit, het gaat er ook om of die goed in je moederbord zit.

Nee, het is een ACER MCP73PV. Oud met maar 1 PCIe... Waar zouden de hardwareproblemen dan kunnen zitten?

Het probleem is ook dat er in mijn BIOS helemaal geen optie zit met: externe VGA gebruiken oid...
Ik heb ook mijn onboard een keer uitgezet, maar dat helpt niks.

Je hebt nu maar 1 variabele over, dat is de computer waar die nu in zit.
De videokaart zelf heb je getest in een andere pc dus dat is het niet.
Dus nu gaat het ergens verkeerd op je moederbord en dat kan van alles zijn, een brakke chipset of iets anders.

Hmm...

Misschien toch maar langs een winkel voor een reparatie...
Er zijn ook GEEN mensen op internet die hetzelfde probleem hebben, erg raar. Doe ik iets simpels fout ofzo?

Het probleem is ook dat er in mijn BIOS helemaal geen optie zit met: externe VGA gebruiken oid...
Ik heb ook mijn onboard een keer uitgezet, maar dat helpt niks.

Hij kijkt eerst of je een insteek videokaart erin hebt en dan pas schakelt hij over naar onboard, vandaar ook dat het uitzetten daarvan niets helpt.

Dat dacht ik ook, maar ik wilde gewoon ALLES proberen. Je weet het nooit.
In ieder geval hielp het niet.

Ben bang van niet. Ben bang dat je hem langs de winkel kunt brengen om zeker te zijn dat het je moederbord is.

OK, dat zal gaan gebeuren.

In ieder geval ontzettend bedankt voor je hulp!
Hidde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan