Soms verbinding lokaal, soms lokaal en internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik heb draadloos internet met ondersteuning van de router wl-303 300N XR, laptop met Windows Vista. Met enige regelmaat zie ik met rechtsklikken op het verbindingsicoon (rechtsonder op de taakbalk), de tekst : ofwel 'Verbonden met toegang : Lokaal en Internet' - ofwel 'Verbonden met toegang : Lokaal' en bij dat laatste kan ik dus NIET op internet. Waar kan dat aan liggen ? Overal gezocht, maar (nog) geen passende oplossing !

Circa 4 meter. De router is overigens van Sitecom.
Heb al wat gerommeld met de 3 antennetjes, verschillende richtingen op. Op mijn nieuwe laptop is ie nu al 20 minuten (zonder onderbreking) bezig de updates van Vista op te halen.

Een wegvallende of een trage draadloze verbinding kunnen voorkomen door storing op uw draadloze signaal. Door in de router of modem het draadloze kanaal te wijzigen kunnen deze storingen in veel gevallen verholpen worden.
Ieder draadloos kanaal (er zijn 13 mogelijkheden) werkt op een andere frequentie, en kan daardoor een beter of slechter signaal opleveren (afhankelijk van de hoeveelheid storing op de betreffende frequentie).
Het is aan te bevelen om alle draadloze kanalen uit te proberen. U hoeft deze instelling alleen in de modem/router te wijzigen; uw computer neemt dit automatisch over.

In uw apparaat stelt u als volgt een ander kanaal in:

1. ; Neem plaats achter een computer die verbinding heeft met de router en internet.
2. Open Internet Explorer, tik in de adresbalk http://192.###.#.# (de # staan voor
de bij de router behorende cijferreeks - zie handleiding ervan) en druk op Enter
3. Log in met gebruikersnaam: en wachtwoord: (zie voor gebr.naam en
wachtwoord, de handleiding v.d. router)
4. Klik op tabblad 'Wireless Settings'
5. Klik op tabblad 'Basic'
6. Verander Channel naar een ander kanaal
7. Klik op 'Apply'

Als u deze stappen volgt, en een minuut wacht, kunt u met de computer opnieuw verbinding maken. Indien het probleem nog niet is verholpen, door gaan met volgende kanaal instellen - net zo lang tot probleem is verholpen.

Tot nu toe lijkt het erop dat e.e.a. heeft gewerkt.

d.d. 8-4-09
Op advies van Sitecom de Ziggomodem en router ruim 1 uur van de stroom gehaald en vervolgens
weer aangesloten. Alles werkt nu perfect.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan