Sony 16x/40x DVD-Rom DDU1621

Status
Niet open voor verdere reacties.

The J-Man

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jun 2001
Berichten
2.988
Ik heb een tijdje terug een dvd-rom gekocht. Een Sony 16x/40x DVD-Rom DDU1621. Het ding werkt niet echt goed.

Ik heb WinXP Pro.

1. Als ik de stroom van mijn computer haal , door dat zwarte knopje achterop de computer in te drukken , en het daarna weer inschakel en de computer aanzet start de computer opnieuw op als ie gaat kijken wat er op de IDE kabels is aangesloten. Primaire IDE kabel gaat goed. De hardeschijf wordt gevonden , maar als ie dan mijn dvd-rom zou moeten detecteren start de computer opnieuw op. Daarna gaat alles goed totdat Windows opstart. Die staat dan altijd vast bij dat blauwe balkje. Als ik meteen naar veilge modus ga en de computer weer opnieuw opstart gaat alles weer goed.

2. Soms reageert programma's die op cd-roms staan niet meer. Ik wilde vandaag Drive Image 2002 installeren. Ik klik op "Install" en er gebeurd niks meer. Het lichtje van de dvd-rom blijf branden. Ik druk op CTRL , ALT en DEL en ik zie dat het installatie programma niet meer reageert. Ik heb dit probleem af en toe sinds ik die dvd-rom heb.

Help! :eek:
 
1. Zitten alle kabels goed vast van de dvddrive?
2. Hoe zijn de drives geconfigureerd (master/slave enz.)
3. Als je die dvddrive loskoppelt, zijn dan alle problemen verdwenen?
 
heb ik ook gehad ik draai millenium
heb hem in apparaatbeheer verwijderd en opnieuw opstarten kijk wat er dan gebeurt
windows zou hem moeten herkennen
 
Ja alle kabels zitten goed vast.

Ide 1 - Master = HD
- Slave = Niks
Ide 2 - Master = DVD-Rom
- Slave = Brander

Windows herkent hem wel. En alles werkt meestal gewoon goed maar soms doet ie raar. En dat mijn computer raar doet als ik het stroom eraf heb gehaald vind ik ook erg vreemd. Met mijn oude cd-rom (Aopen 52x) ging alles gewoon goed...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan