Sony camcorder kopen

• Onderwerp starter Onderwerp starter xSky
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xSky

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hallo,

Kunnen jullie mij advies geven voor deze camcorder: http://www.bol.com/nl/p/elektronica/sony-dcr-sr37e-harde-schijf/9000000006529639/index.html Is het een goede?
Ik vraag me ook altijd al af:
Wij hebben een compact camera met 8 megapixel. Die maakt niet echt scherpe filmpjes, maar wel hele goede foto's. De camcorder die ik net noemde, maakt dan toch wel betere filmpjes? Want die heeft maar 4,9 MP.
En is die camera verder wel aardig goed? (om een beetje mee te beginnen?)

Groeten Mark

Ik zou 'm niet nemen. De max. resolutie is 640 x 480 (vraag me af of het wel klopt, zo laag). Daarnaast heeft ie maar 1 CCD van 1/8 inch.
Wat wil je met de camera doen, het gewone familie-en vakantiewerk, of meer?
Wil je de beelden monteren tot een film? (zo ja, wat voor PC heb je, kwa snelheid?) of wil je ze gewoon vanaf de camera op een TV afspelen?
Wat voor TV heb je, plat of nog een beeldbuis?
Wil je er DVD's van maken, of kun je avi's afspelen met een Mediatank/Harddisk-recorder. Wat is je max. budget?

Ik zou 'm niet nemen. De max. resolutie is 640 x 480 (vraag me af of het wel klopt, zo laag). Daarnaast heeft ie maar 1 CCD van 1/8 inch.
Wat wil je met de camera doen, het gewone familie-en vakantiewerk, of meer?
Wil je de beelden monteren tot een film? (zo ja, wat voor PC heb je, kwa snelheid?) of wil je ze gewoon vanaf de camera op een TV afspelen?
Wat voor TV heb je, plat of nog een beeldbuis?
Wil je er DVD's van maken, of kun je avi's afspelen met een Mediatank/Harddisk-recorder. Wat is je max. budget?

Okee, bedankt voor je snelle reactie
Ik ga hem gebruiken om dingen zoals; dragraces, tractorpool en wat dingen bij huis te filmen. Dus ik heb denk ik geen 3CCD's nodig! (Hoe bedoel je de snelheid van de pc?) Ik wil ze wel op de pc zetten, maar ook afkijken op TV, de TV is net nieuw. Het is een LCD TV. Ik hoef er niet altijd DVD's van te maken, maar soms lijkt me dat wel leuk. Eigenlijk is mijn maximale budget 300 euro. (Als je gaat zoeken wil ik wel; Harddisk en een goede zoom, En wat me ook wel handig lijkt is touchscreen.
Ik heb ook wat gelezen over lasertouchscreen, maar dat werkte niet fijn las ik. Dus doe dat maar niet!

Groeten Mark

P.S. Ik heb ook nog voor Samsung gekeken, dat is eigenlijk mijn favoriete elektronica merk. Die heeft ook wel van alles.

Laatst bewerkt:
3Chip is altijd mooier, als dat te duur wordt zou ik wel een chip nemen die zo groot mogelijk is, samen met een aardige lens, v.v optische stabilisatie.. Je gaat waarschijnlijk nogal wat inzoomen, en dan zijn die dingen belangrijk.
Dan, als je op je nieuwe TV de beelden goed wilt kunnen zien heb je eigenlijk een HD-ready (1440 hor. pixels) of Full HD camera (1920 pixels) camera nodig. Anders wordt het beeld 'opgeblazen' afgespeeld. Als je beelden van dat soort camera's een beetje snel wil bewerken op je PC, heb je minstens een Quad-core bak nodig. Maar ik zou wel voor een Full HD cam gaan, zeker met die TV.

Hier een tip:
http://www.pixmania.nl/nl/nl/2906695/art/samsung/high-definition-camcorder.html
Of anders wat uit deze lijst:
http://www.kieskeurig.nl/zoeken/sea...22HDMI%22&SRC_18=0&SRC_19=0&SRC_20=0&Actual=0

p.s: het geluid van Dragsters enzo is lastig op te nemen met zo'n camera (het gaat al gauw over z'n nek). Dat moet je eigenlijk met een externe microfoon doen, maar HD camera's met die mogelijkheid zijn te duur voor je..

JVC gekocht!

Ik heb de JVC GZ-MG840 gekocht! Bedankt voor jullie tips!

Lijkt me een goeie keus, ook voor je budget.. Succes ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan