Sony DCR-HC51E Videocamera en Moviemaker

Status
Niet open voor verdere reacties.

ometheo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Beste mensen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.

Sinds kort heb ik een Sony Video camera type DCR-HC51E. Een geweldig aparaat waar ik echt heel blij mee ben. Eenvoudig te bedienen en hij maakt mooie beelden.

Hiervoor had ik een JVC camera die ook met van die kleine Mini DV tapjes werkte. Als ik een filmpje op mijn pc wilde monteren (Windows XP met Moviemaker) dan plugde ik de firewire kabel in de camera en kon ik zo mijn bandje overzetten naar de pc.

De Canon camera is helaas kapot en heb ik vervangen door de genoemde sony camera. Als ik die zelfde fire wire kabel nu in de sonycamera plug en ik wil de film importeren in Moviemaker dan komt er een popup met de tekst:

'er is geen video-vastlegaparaat gevonden, controleer of een aparaat is ingeschakeld en goed aangesloten en probeer het opnieuw'

En dat terwijl er aan mijn PC ten opzichte van de JVC periode niks is veranderd.
Wat doe ik fout, of hoe kan ik dit probleem oplossen?

Jullie reacties zie ik met belangstelling tegemoet.

Theo

To start with:

Disconnect any IEEE 1394 device.
Install all the drivers and software delivered with your digital Handycam.
Turn on your Digital Handycam.
Connect your Handycam with your Sony i.LINK cable.

Hallo,

Dank voor je antwoord, om te beginnen heb ik bij de camera geen drivers, alleen een cd met een domme tekenfilm over hoe je filmt etc maar daar staat geen software op.

Verder heb ik nog een andere vraag: Moet je echt een aparte Sony I-link kabel aanschaffen? In de handleiding van de camera spreekt men ook over een i-link kabel van sony.
Ik bedoel te vragen werkt een 'gewone' firewire kabel niet op sony camera's?
Gezien de foutmelding wordt er duidelijk geen contact gemaakt.

Dus als iemand hier op wil reageren, dan zou dat fijn zijn.

soort gelijik probleem

hoi,

Ik heb een soortgelijk probleem. Mijn JVC camera met miniDV bandjes wordt niet meer herkend door de computer. De computer vraagt om een driver, maar er bestaan helemaal geen drivers voor deze camera. Hij heeft het ook al eens eerder wel gedaan op deze computer maar heb windows opnieuw geinstalleerd en nu werkt de camera niet meer!

HELP wat kan ik doen?!

Ik denk dat we het zelfde probleem hebben.

mvg

De genoemde Sony camera is na 2 dagen retour gegaan naar de winkel, was het meer dan zat, heb nu de jvc Gr D720 E.
Niks mis mee, firewire kabel erin en direct zonder gedoe was er verbinding met de computer en zo hoort het!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan