Sony DCR-TRV14E aansluiten op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

coend

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2005
Berichten
6
Hallo,

Ik heb een vraag over het aansluiten van mijn Sony DCR-TRV14E digitale camcorder op mijn PC, wat mij maar niet wil lukken.

Ik heb de originele installatie cd-rom niet meer, maar heb de Sony USB driver gedownload en geinstalleerd. Wanneer ik de camera aansluit via een firewire kabel, herkent mijn computer 'nieuwe hardware' en gaat hij opzoek naar de software. Wanneer de wizard 'nieuwe hardware' met succes is doorlopen en ik op 'voltooien' klik gebeurt er echter helemaal niets. Mijn computer herkent de camera niet (diverse opties geprobeerd: opnieuw opstarten, aanzetten en daarna aansluiten etc.). Ik heb het idee dat ik ergens een programma mis of dat er een instelling op mijn PC niet goed is. Het Active X sturingsprogramma is van de laatste versie en ik gebruik windows XP-pro. Op internet kom ik ook al niet veel verder....dus mijn hoop is op jullie gevestigd!

Kan iemand mij helpen om ervoor te zorgen dat ik mijn films kan bewerken op mijn PC? Hartelijk bedankt voor jullie hulp!

Coen
 
Kijk eens in het menu van de sony of je daar usb kunt aanzetten.
 
Bedankt voor je reactie. In het menu van de camera kan je inderdaad de USB-stream aan en uit zetten. Ik heb alle opties in het menu geprobeerd, maar geen reactie. Ik hoor wel het systeemgeluidje van het aan- en loskoppelen van een USB apparaat, maar mijn computer herkent niks... Kan het zijn dat ik een videobewerkingsprogramma geinstalleerd moet hebben om de video's af te kunnen spelen? Bij mijn weten kon het afspelen namelijk gewoon in WinAmp of Windows Mediaplayer. Het is mij allemaal een raadsel! Help!!!!! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan