SONY Dru510a + Nero

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvham
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Heb pas een nieuwe SONY Dru510a brander aangeschaft. Nu heb ik een aantal dagen gebrand met de software van SOny, maar dat beviel mij niet. Toen kreeg ik van een Kennis NERO. Deze geinstalleerd en toen ik deze opstartte kreeg ik een melding dat er iets gewijzigd moest worden en de pc opnieuw opstarten of dat ik op eigen risico wou doorgaan. Toen heb ik dus de wijziging laten doorvoeren en de pc opnieuw opgestart. Alleen kom ik vanaf dat moment nooit meer de pc in. Dus als ik nu de pc aanzet. Dan gaat windows xp home dat balkje even lopen en dan start mijn pc opnieuw op. Ik krijg heel snel een blauw scherm te zien maar daar kan ik niets van lezen omdat het gewoon te snel gaat.

Nu heb ik al veilig modus, systeem naar vorige datum herstellen etc. geprobeerd maar niets helpt.

Systeem gecrashed????

Hallo dvham.

Heb je al geprobeerd, nero in veilige modes te deinstaleren. Daarna weer gewoon opstarten en nero weer instaleren maar nu zonder nero incd.
Kijk ook even of de versie die je hebt gekregen wel geschikt is voor je windows versie.

Groetjes Erik Rothuis

Leuk geprobeerd, ik kom mijn pc niet meer in dus kan ik ook niks verwijderen nee en ook niet in veilige modus.

Welke windows versie heb je erop staan........xp ?

Kan je in dos opstarten ?

Als er veel data opstaat die je niet wil verliezen , kan je het proberen met pc inspectors.

Het enige nadeel van dit progje is < je moet een werkende versie op een andere hdd hebben draaien zodat hij de bestaande kan repareren.

Een tweede HDD is dus noodzakelijk

groetjes speedtouch

ok, waar kan ik dat programma vandaan halen?

En even voor de duidelijkheid, ik heb nog een pc met xp erop. Deze werkt prima, kan ik dus die andere hdd hier instoppen als slave en dan met dat programmatje de schijf controleren?

Oja windows xp en er staat veel data op en hoezo kom ik in dos? Ja alleen met een opstartdiskette maar dan kan ik geen ntfs schijven lezen.

Ik had al z'n vermoeden dat je op xp draaide , vandaar mijn eerdere vraag,ook ivm met dos.

Pc inspector kan je HIER downloaden.

groetjes speedtouch

ALs ik dit programma start en ik selecteer die andere drive. Krijg ik alleen maar foutmeldingen met Access violation at ......... Etc. Dit blijft doorgaan kan dus niet in de schijf komen wat is dit nu weer

Met file recovery moet je er in kunnen , tenzij het probleem mechanisch is.

groetjes speedtouch

Echt niet hoor, als ik de drive selecteer dan blijf ik errors krijgen, dan lukt het maar met moeite om in de root te komen. En dan nog ik zie niks staan bij lost of deleted dus weet ik ook niet waar ik zoeken moet. Ik heb nu een nieuwe hdd geinstalleerd daar opnieuw xp opgezet en die andere(half kapot) er naast gezet zodat wel al data eraf gehaald kan worden.

Met pc inspector moet je wel vanuit de goede hdd werken, en dan met file recovery de slechte schijf benaderen.

Heb je het zo ook gedaan. ?

groetjes speedtouch

Ja zo heb ik t gedaan, maar dan kan ik toch niet de schijf benaderen. PS ook de vga kaart was kapot gegaan. Allemaal strepen over het beeld ik kon niets meer zien.

Heeft de pc een spannings piek gehad ? , omdat je video-kaart ook stuk is.

Als de hdd mechanisch of op de electronica print kappot is kan je niets terug halen van je hdd, of je moet een speciaal bedrijf inschakelen en die kosten behoorlijk duur.

groetjes speedtouch

Geen idee. Kan dat als je pc opnieuw opstart en eerst heeft gevraagd om een wijziging van het systeem te maken.

Nee daar kan hij geen spannings piek van krijgen ,

Ik weet niet wat voor schijf je hebt , maar kijk ff bij de fabrikant voor een diagnostic tool die de hdd kan controleren.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan