Sony DVD+RW Probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvnhs

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Hallo,

Ik heb laatst een paar nieuwe dvd rewritable's gekocht van Sony. En als ik nu wat wil branden krijg ik een error. Hij schrijft helemaal niks op de dvd. Ik heb het geprobeerd met Nero en met andere progamma's maar het lukt niet. Ook als ik de schrijf wil formatteren in Nero Burning Room geeft hij een fout aan. Ik heb een tijd geleden ook deze dvd's gehaald en die deden het gewoon goed zonder problemen.

Het enige verschil is dat op het hoesje een andere nummer staat. Dat staat links onder in de hoek. Ik weet niet of dat wat uitmaakt.

Die ik vroeger had is: Sony DVD+RW DPW120AD2
En die ik nu heb is: Sony DVD+RW 5DPW120AD2

Hier een plaatje van de dvd Sony DVD+RW DPW120AD2 (zie links onder)

2638.jpg

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt,
Kevin Aalbers

Nee hoe kan ik dit doen volgens mij heb ik een ATAPI brander

Welke brander je hebt kan je als volgt zien:
- Ga naar Deze Computer of start Windows Verkenner
- klik rechts op de driveletter van de brander (bijv. E: ) en klik op eigenschappen
- Ga naar het tabblad Hardware (daar worden alle schijfstations getoond)
- Welke de brander is kan je zien aan het type (2e kolom)
Schijfstation zijn de harde schijven
Dvd-/Cd-rom-stations is dan de brander/dvd-cd speler

Het kan zijn dat er meerdere staan wanneer je meerdere CD/DVD spelers/branders hebt.

Ok, daar staat: ATAPI DVD A DH18A1P ATA Device.
Hoe kan ik dan zien of er nieuwe firmware voor is?

Wat ik zo kan vinden is het een LiteOn brander. Zoals in het cdfreaks topic te lezen is is het een OEM versie en kan je dus niet van de website van LiteOn nieuwe firmware downloaden. De drive is dus wel te flashen met andere firmware, zou eventueel een oplossing kunnen zijn.

Zelf ook al diverse irritaties gehad bij branders. Een oplossing zou kunnen zijn andere schijfjes. Eenmalig beschrijfbare DVD's kosten niet veel meer zeker als je ze besteld bij bijv. Opus. In dat geval kan je beter een DVD weggooien dan een herschrijfbare kopen die veel duurder zijn. Of een andere brander (niet OEM, gewoon met een merkje erop). De Optiarc (Sony-Nec) 7200S die ikzelf gebruik bevalt prima geen problemen tot nu toe.
LiteOn is ook een prima merk van wat ik zo hoor, maar het probleem waar je nu tegenaan loopt kan heel goed te maken hebben met verouderde firmware die de nieuwere schijfjes niet goed herkend.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan