sony handycam als webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

presley007

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2006
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb nog een oude sony handy cam liggen, (die nog werkt), en aangesloten op mijn tv kaart. Ik kan hem nu gebruiken als webcam, super beeld dus!

Maar nu het probleem: De camera schakelt zich na ong 10min zelf uit, standby? En dan moet ik hem weer opnieuw aan/uit zetten, hij is niet kapot, want ik heb nog een nieuwe gekocht, en die heeft precies hetzelfde, gewoon dat de batterij waarschijnlijk langer mee gaat.

Weet iemand of ik in de firmware of iets anders kan aanpassen om de standby tijd uit te schakelen? In het menu zit het niet, ik heb alle knopjes en menu's gehad en is niks te vinden.

Alvast bedankt!

Hoi, ik neem aan dat het een oude VHS/SVHS oid is. Een eenvoudige optie is om in het cassettevak even het nokje in te drukken met je vinger wat ook ingedrukt wordt als je een tape zonder opnamebeveiliging plaatst. Als je dat nokje hebt ingedrukt zet je de cam op opnemen en dan schakelt die niet meer standby.

Hoop dat je er iets aan hebt, weet het zo even niet duidelijker uit te leggen. Het gaat dus om het nokje van de wisbeveiliging die in het cassettevak geplaatst zit.

Bedankt!

Had ik nog helemaal niet aan gedacht! Ik hoop dat dit de oplossing is,
Bedankt! :thumb:

Hoi, ik neem aan dat het een oude VHS/SVHS oid is. Een eenvoudige optie is om in het cassettevak even het nokje in te drukken met je vinger wat ook ingedrukt wordt als je een tape zonder opnamebeveiliging plaatst. Als je dat nokje hebt ingedrukt zet je de cam op opnemen en dan schakelt die niet meer standby.

Hoop dat je er iets aan hebt, weet het zo even niet duidelijker uit te leggen. Het gaat dus om het nokje van de wisbeveiliging die in het cassettevak geplaatst zit.

Ik kan dat nopje niet vinden, van alles geprobeerd, ook met bandje, maar ik kan hem echt niet vinden:confused:

Deze link aanklikken, op pagina 11 staat het stukje over wisbeveiliging.

Daar kun je als het goed is wel uit opmaken waar het nokje zou moeten zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan