sony handycam onder vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

bolivar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2008
Berichten
3
Ik heb een Sony handycam uit 2002 (DCR-PC101E) die ik niet aan de praat krijg onder Vista; het ding wordt niet automatisch herkend en installatie vd oorspronkelijke USB driver gaat ook niet. De Sony support pagina geeft geen uitsluitsel of dit type camera ondersteund wordt door Vista en my Microsoft kom ik daar ook niet achter.
Hoe kan ik er achterkomen of mijn camera inderdaad 'obsolete' geworden is of er zijn er databases met bijgewerkte drivers o.i.d.?

Ik ben dankbaar voor alle hulp!

Bolivar
 
Bedankt vor je terugkoppeling.
Ik had deze overzichten ook al gezien, maar kan er geen wijs uit. De recorders op de lijst zijn legacy producten en worden niet ondersteund (mijn interpretatie) terwijl voor mijn camera eea op OK staat.
Ik heb geen firewire en heb het eerst via USB geprobeerd. Is firewire een questie van een board kopen en dan installeren?
**** kan ik zien of ik de Vista starter edition heb?

Bolivar
 
kijken is "start" - "rechtermuistoets op MIJN COMPUTER" en dan zie je heel wat info ook wat betreft de versie van Vista.. tenminste zoiets is het wel...(ik doe het even vanachter een XP machine uit m'n hoofd)

Asl USB het doet, dan zou het zonder extra drivers moeten werken.. Firewire is overigens dé manier om vanaf een SONY mini DV camera de films over te zetten op pc.

Een firewire kaart heb je voor weinig bij de gemiddelde computerboer. Drivers heb je in principe niet nodig. Kast ontkoppelen, kast open, leeg pci slot zoeken en firewire kaart erin prikken dichtschroeven en alles weer aansluiten en aanzetten...wel even een beetje uitkijken met statische elektriciteit....hoewel in mijn ervaring is er nooit iets misgegaan.

Firewire kaart wordt direct herkend en je kunt je gang gaan...vergeet geen juist firewire kabeltje te kopen anders moet je weer terug naar de winkel...

Met moviemaker en dvdmaker kun je dan je filmpjes gaan capturen editen en afmaken voor dvd..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan