Sony hifi Cmt Gpz7 steeds op standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dizzylizzy

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2013
Berichten
101
Hallo,
mijn hifi Sony gaat steeds op standby na een paar seconden.
Heb al wat rondgevraagd, het zou een probleem van voeding kunnen zijn. Laspuntje .....
alleen de vraag ; kan dit visueel vastgesteld worden ? Op printplaatje ?
ik zou de installatie graag willen herstellen.
Dank voor alle info
m.vr.gr.
 
Ik zal niet beweren dat zoiets visueel niet vast te stellen is.
Toch zal dit zeer zelden het geval zijn.

Afhankelijk van hoe oud dat ding is en als het met smd techniek gemaakt is van doet men dat als volgt:
Als men het vermoeden heeft dat dit het geval zou kunnen zijn, dan stopt men zo'n printje in een reflow oven.
Alle soldeer smelt dan net. Alle contactpuntjes die niet goed zouden zijn hebben nu een KANS om alsnog goed contact te maken.
Deze procedure heeft maar een kans. Daarna, als hij het nog steeds niet doet heeft dit geen zin meer.

Anders is het een schema proberen te bemachtigen en dat lezen. Dat gaat menigeen boven zijn pet. Zeker als je dan ook nog apparatuur nodig hebt om te meten.
M.a.w.
Afhankelijk hoe oud hij is en hoeveel waarde hij voor je heeft, wegbrengen en een prijsopgave laten maken.
Dat geld ben je krijt, maar er ontstaan geen onverwachte/onverhoopte hoge reparatie bedragen.
 
http://elektrotanya.com/sony_hcd-gpz7,gpz6.pdf/download.html

Links onderin kun je met "Get Manual" hem downloaden.

Lijkt mij dat de voeding een signaal krijgt of juist niet om de standby in te schakelen.
Lekkende elco's of een doorgeslagen diode zouden de oorzaak kunnen zijn, je kunt ze doormeten maar dan alleen als indicatie, lossolderen en dan meten geeft het beter aan.
Laspuntjes heeft electronica niet.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan