Sony Home Cinema 2:1 Update probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwartvogel

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2012
Hallo,

Ik heb een jaar geleden een Sony BDVL600 2.1 Channel 3D Blu-ray Disc/DVD Home Cinema System gekocht. Over alles ben ik erg tevreden behalve wanneer hij een update moet uitvoeren.

Hij is aangesloten op het wifi netwerk wat werkt aangezien ik wel kan browsen over het net. Het is echter zo dat wanneer hij een update gaat downloaden hij blijft hangen aan het eind. In stap 9/9 bijvoorbeeld.

Terug naar de winkel zegt de verkoper dat ik de stekker er veilig uit kan trekken op zijn risico maar biedt geen oplossing voor dit probleem. Hij zegt dat er een fout zit in het update programma en heeft als reactie "hij doet het toch goed, waarom dan updaten".

Voordat ik besluit om alsnog terug te gaan met het apparaat wil ik toch even proberen uit te vinden of het een instellingsprobleem is en de oplossing misschien dichterbij ligt dan ik had gedacht.

Alvast bedankt!

"hij doet het toch goed, waarom dan updaten"
Dat is natuurlijk onzin. Het is een functionaliteit die wordt geleverd en waar kennelijk een probleem mee is.
Updaten doe je om gebruik te kunnen maken van nieuwe functionaliteit en het verhelpen van eventuele fouten in eerdere firmware.
Als er hier geen oplossing komt zou je nog bij een Sony forum kunnen kijken maar de opmerking van de verkoper gaat volledig mank.

Kun je de update niet op een usb stick zetten en dan installeren.
Neemt niet weg dat het via het netwerk ook moet functioneren.

Bedankt voor jullie reacties.

Nee, ik ben het ook zeker niet eens met wat zo'n verkoper zegt.

Ik heb de update gisteren op een cd gebrand en hem daar vanaf te installeren zoals in de gebruiksaanwijzing als een optie vermeldt staat. En zojuist op jouw aanraden via een USB.

Bij beiden krijg ik het niet voor elkaar, hij zegt dan: "Er is geen voor weergave geschikt bestand". Ik heb ook al het systeem uitgezet en hem opgestart met CD/USB erin want hij zou dan zelf de update moeten starten. Ook dat haalt niks uit.

Heb je een zip bestand binnen gekregen?
Pak deze dan eens uit en zet het resultaatbestand op de USB stick.

Ik heb niks hoeven uitpakken. Kreeg een mapje met bestandjes met de volgende bestandsnamen:

MSB07-PW.BIN
MSB07-FW.ID

Die twee bestandjes heb ik op de USB stick gezet.

Ik ken die Sony niet maar bij de meeste van die apparaten is het zo dat de update start als je de USB stick erin doet als hij uit staat en vervolgens het apparaat inschakelt waarbij je dan het knopje niet loslaat maar ingedrukt houd.

Ik heb dit zojuist geprobeerd maar dat haalt niks uit. Als hij aan staat en ik hou de aan/uit knop dan ingedrukt dan start hij opnieuw op en maakt de discdrive wel zijn geluiden. Dus daar zal wel iets gebeuren. Ik kreeg op het display toen even het woord 'invalid' te zien.

Hij haalt in ieder geval niet de update van de cd.

Oke hij heeft de update uitgevoerd.

Ik zag in het menu een functie staan "internet video" en dat daar iets beschikbaar was. Toen ik daar op drukte ging hij van de cd de updates halen en heeft ze geïnstalleerd.

Per ongeluk de juiste weg gevonden dus. Kan het niet echt aan elkaar koppelen maar ik weet nu wel hoe het moet. Wat overigens niet wegneemt dat ik draadloos nog steeds niet kan updaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan