SONY KDL-40u2000 Problemen met geluid ( gebrom )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pauline04

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
Ik heb een Sony TV KDL-40u2000 maar heb problemen met het geluid.

Tijdens het tv kijken hoor ik steeds een soort gebrom/gezoem als er stiltes vallen in de uitzending.

Ook lijkt het net of het "hoofdgeluid" niet zo helder is en of het maximale geluid niet gehaald kan worden.

Wie zou mij hiermee kunnen helpen?

Uit de gebruiksaanwijzing kom ik niet uit.

Al de kabels aan de achterkant van de tv heb ik al gecontroleerd maar daar ligt het niet aan.

Bij voorbaat dank.

Wat voor TV signaal heb je? Komt het eerst uit een ontvanger/decoder, of komt het meteen "uit de muur". In het eerste geval kun je kijken of je op die apparaten het volume kunt regelen.. Misschien staat het daar erg zacht, waardoor die brom kan ontstaan.

2e oorzaak kan een lichtdimmer of een slechte 220v adapter zijn, die vlak in de buurt van je TV ligt, of toch een kabel die niet meer goed is. Eventueel vervang je kabels.

Laatste wat ik kan bedenken is een defect in de TV.*Da's een vervelende, want lastig te vinden, en je televisie moet er voor naar een reparatiedienst..

vandahl, heel hartelijk bedankt voor je reactie.
Het eerste was het geval; ik heb een Canal Digital "kastje" en daarvan het ik het geluid kunnen regelen.
Nu dus geen gebrom meer! Nogmaals bedankt.
Groet, Pauline

Laatst bewerkt:
Ook ik heb een Sony Trinitron

het is al 'n oud beestje, maar zelfs als het geluid uitstaat
bromt hij vreselijk, is hier iets aan te doen?
Is het ook de moeite waard?

Hartelijk dank.

Lady Love

Dergelijke geluiden komen vooral bij oudere LCD's voor na een tijdje. Ik heb het zelf ook bij mijn 32LG5700 die hier op de slaapkamer staat. Het heeft volgens mij te maken met de electrische lading in de spoelen waar iets niet meer helemaal jofel is. Anyway, je zou Sony erover kunnen bellen over wat de mogelijkheden zijn. Maar ik vermoed dat er maar weinig aan te doen is zonder kostbare reparatie. Wanneer is het toestel gekocht? 2007/2008? Dan zou ik er niet teveel geld in steken en hem gewoon verhuizen naar een kamer waar wat minder TV gekeken wordt of het gewoon accepteren. Het was immers nooit een echt duur apparaat, en veel goedkopere toestellen van vandaag de dag presteren al beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan