Sony MP3 Speler wordt niet herkent.

Status
Niet open voor verdere reacties.

silverback

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jun 2007
Beste mensen,

sinds een tijdje wordt mijn mp3 speler van Sony, de NW-003 om precies te zijn, niet meer herkend door mijn PC. dit is natuurlijk erg vervelend omdat ik er dan geen muziek meer op kan zetten. ik heb meerdere USB poorten geprobeerd, heb de software minstens 5 keer opnieuw geïnstalleerd, en begin het een beetje zat te worden.

als ik bij apparaat beheer en dan USB controllers kijk zie ik het volgende:

Generic USB hub
Intel(R) 82801BA/BAM USB universal host controller - 2442
Intel(R) 82801BA/BAM USB universal host controller - 2444
Onbekend Apparaat
Samengesteld USB apparaat
Samengesteld USB apparaat
USB - Hoofdhub
USB - Hoofdhub

ik klik vervolgens op Onbekend Apparaat en selecteer instalatie ongedaan maken, herstart mijn computer en kom er achter dat het apparaat nog steeds niet herkent wordt.

als foutmelding wordt er gegeven dat er geen stuurprogramma geïnstalleerd is voor het apparaat, als ik dit vervolgens probeer te wijzigen krijg ik de melding:

"Er is geen betere software gevonden da dat er al op de hardware is geïnstalleerd"

terwijl ik toch echt het schijfje met de software in m'n PC heb zitten.
ik heb echt geen idee wat ik nu nog moet doen. Alle hulp is welkom.

alvast bedankt.

Op die plaats staat meestal de USB2 Enhanced host controller. Probeer de drivers voor je moederbord en dan vooral de chipset drivers eens opnieuw te installeren. Bij Intel heet dat zoiets als Software Installation Utility. Helpt dat niet, kijk dan of jouw moederbord een apart USB 2.0 stuurprogramma nodig heeft. Zal allemaal op een CD staan die je bij de PC hebt gekregen. Heb je dat stuurprogramma niet, kijk dan op de site van je mobofabrikant.

hmm, ik heb net al mijn USB apparaten eruit gehaald, bij apparaat beheer bij alle USB controlllers en hubs "installatie ongedaan maken" gekozen, toen de PC uitgezet, even gewacht, weer aangezet, en toen de USB apparaten weer aangesloten.

het probleem lijkt nu opgelost te zijn, bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan