Sony - Picture package

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik zat net bij iemand een digitale camera op de pc aan te sluiten en stuitte op het volgende probleem:

Software geinstalleerd: prima
Digitale camera aangesloten via usb: werkte prima (windows herkent m en maakt een extra schijf aan).

Maar.. Er zit een programma bij: picture package en daar zorgt het onderdeel PICTURE PACKAGE MENU ervoor dat de foto's op eenvoudige wijze direct naar de harde schijf worden geplaatst. Maar zodra dit onderdeel start (bij het aansluiten van de camera), krijg je de melding:
Om deze applicatie uit te voeren, dient u eerst Macromedia Flash player te installeren.

Ik ga dan naar macromedia.com (dan verandert dat in adobe.com) en daar klik ik op flashplayer installeren. Ik krijg dan kort erna de melding dat dit succesvol is verlopen.

Computer opnieuw opgestart en de camera weer aangesloten. En toch krijg ik weer de melding dat de flash player geinstalleerd moet worden..

Dus.. ??????

Software te oud?
Andere suggesties?

gewoon handmatig foto's overzetten. Picture Package lijkt handiger dan het werkelijk is.

maar die meneer zweert erbij.. en geef toe.. als het werkt, hoef je helemaal niets te doen..
en al lijken de handelingen van handmatig overzetten simpel, voor een onervaren comper is dat nog best lastig..

Picture Package en Macromedia Flash

Hoi Daan,
Ik heb bij mij het probleem opgelost door bij www.ppackage.com/e/download.html versie 1.8 te downloaden.
Het update je bestaande versie en alle problemen zijn opgelost.
Sucses ermee.
:thumb: :thumb:

Oeps.. die had ik toen inderdaad ook al gevonden..
excuses dat ik dat hier niet had gemeld!
thanks voor alle moeite!

Sony Digital Imaging Video

Als ik mijn Sony Handycam aansluit (DCR TRV285) op mijn computer (Windows Xp) wordt deze niet herkend. Ik kan de beelden wel zien via USB Streaming Tool van Picture Package maar de computer herkent de Sony Digital Imaging niet als een schijf. Ik kan de beelden dus ook niet op de Pc/VideCD/DVD zetten.
Help!!!!:(

Ik ben nieuw en zal me nog voorstellen, maar er was echt paniek en zodoende kwam ik via google hier.
Ik had ( eigenwijs als ik ben) het hele picture package programma verwijderd, en toen waren de rapen gaar, want ik snapte te laat dat het te maken had met mijn camera.
Enfin...installatie cd zoek...gevonden...en ik had ook nog wat gewijzigd aan de registers.
Dat mag dus ook nooit....

Het is allemaal goed gekomen en mijn huwelijk gered...:love:
Omdat ik zoveel had aan deze antwoorden heb ik me geregistreerd.
Groetjes

Hoe heb je het weer 'goed' gekregen? En hoe kwam je erachter dat het met je camera te maken had? Heb nu echt al allerlei kabeltjes geprobeerd, ben er al uren mee bezig geweest, maar helaas................:(

Picture package

Het was een programma die ik van een cd had gedownload die ik bij de sony DSC -S 90 had gekregen en dat was ik vergeten, maar mijn man niet.
Enfin eerst alleen de usb driver geinstalleerd en niet het hele programma.
Dacht dat het geen functie had, maar gister ontdekte ik dat mijn hele picasa leeg was.
Gelukkig had ik alles op het webalbum staan en dus toch dat zware programma van picture package erop gezet en toen kon ik mijn foto's van het webalbum weer in mijn bibliotheek zetten.
Adobe heb ik ook en het lijkt wel of nu ik Adobe en Irfan view ook geinstalleerd wordt of er gevochten wordt wie het eerst de afbeeldingen overal vandaan sleept en dat adobe het wint.

Maar die picture package heeft dus vast met transport te maken?

Ik heb me gister ook geregistreerd bij Sony als klant maar dan moet je van je apparaat die je eerst uitzoekt een 16 lange registratiecode of klantnummer hebben en die vond ik op de verpakking.

Nu herkent de pc mijn fotoapparaat weer.

Anders is het met mijn navigatiesysteem, daarvoor moet je activ sync op je pc zetten en outlook 2002 en ik ben met hulp van seniorennet weken bezig, maar ik krijg geen verbinding met de pc.
Heb alle poorten geprobeerd,het is soms belangrijk om een andere poort te proberen zonder "hub" ertussen, maar ook dat lukt niet.
Maar dat is een ander onderwerp, maar heeft ook met verbinding te maken.

Als je eens op seniorennet gaat neuzen bij de pdf's van meneer Verhaegen of hem de vraag stelt. Ze weten daar ook onwijs veel.
En ik ben al een oud wijffie en er is al een heleboel van mijn kennis uitgebreid daardoor.
Ik was helemaal vergeten dat ik me hier had ingelogd in alle paniek.
Daarom antwoord ik zo laat en morgen ga ik op vakantie.
Succes ermee.

Of ook eens op het Sony net kijken.

O ja,,omdat het al een ouderere versie was heb ik n.a.v. een bovenstaande versie die 1.8 geinstalleerd.
En ik heb ook Media Flash Player op mijn pc staan zag ik, hoe ik daaraan kom weet ik niet meer.

Wat ook belangrijk is, dat je je camera niet op dat groene pictogrammetje laat staan, maar op zo'n pictogram met een tv schermpje.
Het zijn maar kleine dingen, maar dat had ik eerst ook niet door.

O ja,,omdat het al een ouderere versie was heb ik n.a.v. een bovenstaande versie die 1.8 geinstalleerd.
En ik heb ook Media Flash Player op mijn pc staan zag ik, hoe ik daaraan kom weet ik niet meer.

Wat ook belangrijk is, dat je je camera niet op dat groene pictogrammetje laat staan, maar op zo'n pictogram met een tv schermpje.
Het zijn maar kleine dingen, maar dat had ik eerst ook niet door.

Dank je wel, ik ga met je informatie aan de slag, maar ook eerst even op vakantie.
Groetjes

Leuk ...ik ga ook op vakantie en ik wens je mooi weer en een behouden thuiskomst.:love:

Hoi Daan,
Ik heb bij mij het probleem opgelost door bij www.ppackage.com/e/download.html versie 1.8 te downloaden.
Het update je bestaande versie en alle problemen zijn opgelost.
Sucses ermee.
:thumb: :thumb:

Mijn dank is zeer groot.
PP Menu wordt nu wel opgepikt. Had ook zelfde probleem als topicstarter.
Midden 2006 voor het laatst gebruikt toen werkte het wel.
Via googlen kwam ik hier terecht.
Nu nog de video, maar laat ik wel weten.

:thumb: :thumb: :thumb:

Grappig, dat ik het nu teruglees.
Ik heb inmiddels een nieuwe laptop windows Vista en die picture package, staat nog op mijn ouwe kapotte, want ik gebruik het toestel heel weinig en heb het zonder dat programma toch op de pc kunnen zetten kennelijk.
En mijn dochter heeft mijn Sony en die heeft niet de cd van PP dus het lukt ook zonder.
Waarom ik zeg dat het niet op het groene icoontje mag staan weet ik niet meer, stond w.s. in de gebruiksaanwijzing, maar we doen het niet.
We zijn een jaar verder alweer.
Ik ben nu aan het vogelen met een mp 3 spelertje.
Vr. groeten.

Sony DCR-HC24E (DV-Camcorder)

Hallo,
Ik heb vorig weekend schitterende beelden gemaakt van een danswedstrijd.
Nu wil ik deze op pc zetten en heb hiervoor de Sony driver van de website gehaald (cd-rommetje spoorloos).
Via USB kabel is alles vlot gelukt en kan ik de beelden capturen via Windows Movie Maker.
Tot zover alles goed.
De uitdaging bestaat er nu ook nog in om het opgenomen omgevingsgeluid ook mee te krijgen naar de pc.
Windows Movie Maker neemt blijkbaar alleen de beelden over zonder het omgevingsgeluid.
Moet ik een ander programma downloaden en gebruiken, of ligt het aan de kabels of is er geen enkele oplossing om het geluid ook mee te krijgen?:confused:

Sjoemie 1985, bedankt voor jouw vraag.
Het probleem heb ik intussentijd zelf kunnen oplossen.
ik durf haast niet te zeggen hoe... :o
Blijkbaar had ik er een ganse avond niet op gelet dat de pc op mute stond...:rolleyes:
Gewoon geluid aanzetten dus is de oplossing...

De vvideo's kan je ondertussen terugvinden op de facebookpagina van "danscenter Life"

Verstrooide groetjes en toch bedankt.
Blij dat ik dit forum gevonden heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan