Sony TV problemen met beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

MikeB106

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2009
Goede avond,

ik heb een probleem met mijn Sony Bravia 46W3000. Als ik de tv de hele dag niet aan heb gehad en 's avonds aanzet is het beeld vervormd en verkleurd aan de linker kant van het scherm, links is het ergst en hoe verder je naar rechts kijkt hoe beter het wordt. Na ongeveer een half uur springt het beeld ineens van slecht naar normaal beeld. Twee foto's van het vervormde beeld:

foto%201.JPG

foto%202.JPG

Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen en wat er tegen te doen is? Dit beeld wordt ook gegeven als de enige aangesloten stekker de stroomkabel is (bijvoorbeeld als ik in het menu van de tv kijk). Ook heb ik al een andere stroomkabel geprobeerd.

Alvast bedankt!
Mike

Wij hebben exact hetzelfde gehad met onze Sony Bravia (weet het exacte nummer niet).

Niets op gevonden om te herstellen. Uiteindelijk Sony-hersteller laten komen, die het gemaakt heeft. Ik geloof met een kost van 200€ (ben niet zeker).

Ik hoop dat je nog garantie hebt,

MvG,

Driodor

Hallo driodor! Bedankt voor je snelle reply. De garantie is helaas al verlopen... Zou je misschien ergens kunnen opzoeken wat de kosten waren? Dan kan ik beter afwegen wat de beste keuze is, een nieuwe of reparatie. Of iemand moet een oplossing hebben voor dit probleem?:rolleyes:

Mike

Ik zal eens opzoek gaan :)

Edit:
Blijkbaar is bij ons de hele tv vervangen (garantie) en hebben we dus enkel voor de werkuren moeten betalen; zal dus ook geen 200€ geweest zijn.

Het spijt me voor deze verkeerde informatie, ik weet niet waar ik dit dan vandaan heb gehaald.

Volgens mij is het beste dat je kan doen eens informeren bij Sony zelf.

Mijn excuses,

Driodor

Laatst bewerkt:
Hallo

"Als ik de tv de hele dag niet aan heb gehad "

En ....

"Na ongeveer een half uur springt het beeld ineens van slecht naar normaal beeld"

Doen bij mij heel sterke vermoedens rijzen , dat dit wel weer eens een voedings gerelateerd probleem zou kunnen zijn.

Uitgedroogde/defekte condensatoren is de meest vookomende oorzaak.

Deze laten controleren/vervangen door een lokale t.v. techneut is uiteraard de goedkoopste oplossing.

Of... een lokale t.v. winkel met eigen technische dienst.

Jammer genoeg wordt er geen ouderdom van dit toestel gegeven .... dus zijn dit slechts heel sterke vermoedens , afgaande op de vermelde symptomen.

Peter

Geen probleem Driodor, in ieder geval bedankt voor de moeite!

De tv is zo'n 4 jaar oud, door jou "Uitgedroogde/defekte condensatoren" besef ik me dat het misschien relevant is om te vertellen dat de tv naast een haard hangt.

Heb je misschien een prijsindicatie van zo'n reparatie?

Groetjes,
Mike

Hallo

Heb je misschien een prijsindicatie van zo'n reparatie?

Indertijd was het gangbaar om 1/10 van de kostprijs nieuw aan te rekenen.

Of men nu nog zo te werk gaat in het officiele circuit ????

Een deftige lokale t.v. winkel met eigen technische dienst zal zeker niet zo veel vragen.

Moest je zelf alle benodigde materiaal en ervaring bezitten en dit zelf uitvoeren , zou het aan onderdelen zeeeer hoog geschat 30€ bedragen.

Misschien een lokale techneut kontakteren ???

Ik ga er nu uiteraard wel van uit dat dit slechts een voedinsprobleem is .

Een korrekte/eenduidige diagnose kan uiteraard slechts worden gedaan als je als technieker het toestel onder handen hebt.

Peter

Hallo Mike,
Dit is zo herkenbaar...wij hebben hetzelfde type tv en idem klachten! We hebben deze tv nu ook 4 jaar en ben al sinds paar maanden bezig om ergens gehoor te krijgen! Sony doet namelijks niks......ik kreeg alleen telfnr van monteur en aangezien dat totaal niet bij ons in de buurt was kon deze via de telefoon een inschatting maken vd reparatie/storing en dat kwam maar liefst op ongeveer 700 a 800 euro!!!! Belachelijk aangezien wij voor de tv 2700,- euro hebben betaald. Sony gebeld: electronica kan nu eenmaal defect gaan! En op mailtjes reageren ze helemaal niet!! Voor ons is het duidelijk.............absoluut geen Sony meer ivm zeer slechte service. En jij........al iets wijzer geworden???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan