sony vaio 71arm geeft zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

karinp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Berichten
4
Ik hoop dat iemand mij een goede tip ofzo kan geven, heb het volgende probleem:

Mijn laptop zet ik eigenlijk nooit helemaal uit, en dus toen ik vanmorgen even met de muis klikte, had ik een zwart scherm met de muis als een witte duidelijke pijl in zicht. Aangezien er geen beweging in het geheel te krijgen was, heb ik de laptop opnieuw uit en aangezet. Kreeg een melding : Opstartherstel maken en windows gewoon opstarten. Gekozen voor windows gewoon opstarten omdat ik geen reden nog zag een opstartherstel te doen. Maar na vele lange minuten wachten terwijl de Microsoft corporation tekst te zien was, heb ik de laptop maar weer uitgezet. Toen gekozen voor Opstartherstel. Dit was niet veel beter maar de tekst bleef iets minder lang in beeld en toen verscheen het zwarte beeld. Ik heb het idee dat er hierna niets meer gebeurt binnenin de laptop.
De lampjes branden wel allemaal gewoon in het begin.
Kan het een virus zijn????
Hellup wat kan ik doen, ben nu al de hele dag bezig maar er zit geen schot in
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk zijn je opstartbestanden beschadigd waardoor Windows niet op kan starten.
Dit kan door een virus komen als je je laptop niet goed beveiligd hebt (virusscanners, spywarescanners, gezond verstand, de hele rotzooi), maar ook door talloze andere oorzaken.

Heb je een installatie cd van Windows of een recovery dvd gemaakt?
 
toen ik de laptop kreeg heb ik direct drie herstel DVD's gemaakt, maar heb geen idee hoe hiermee om te gaan?/? Heb trouwens altijd dagelijks updates binnengehaald en spyware progjes gedraaid...
 
Probeer de laptop op te starten en de diskdrive te openen, ik neem aan dat je 1 keer een setje recovery dvd's hebt gemaakt waar er 3 voor nodig waren.. Stop dvd 1 van 3 erin en volg de aanwijzingen op het scherm.

Als ie niet meer aangaat zul je er sowieso aan moeten denken dat je moederbord kapot is, maak hem dan niet open maar stuur hem terug naar de fabrikant of ga er mee naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Als je hem wel openmaakt ben je gelijk van je garantie af.
 
heb de laptop aangezet en dvd erin gedaan maar hij zegt nog steeds hetzelfde...
als het moederbord kapot is, kun je dan wel in je bios, en zie je dan ook dat er bij sommige acties windows files worden geladen?
Heb zelf zomaar het idee dat er iets van een virus opzit, of op is gekomen in de nacht terwijl ie aanstond...een trojan ofz?
Gisteravond laat nog zonder mankeren film gekeken via laptop en diverse dingen erop gedaan, toen standby laten staan, en de volgende dag was het foute boel met een zwart scherm en een pijl cursor.

Maar ik ben op dit gebied ook maar een leek, ga beslist dat ding niet openen dan spreek ik de garantie wel aan, helaas had ik het graag zelf opgelost
 
Het probleem treedt dus alleen op als je hem in standby hebt gezet.. Blijkbaar maakt Windows een fout met het laden van je systeembestanden na uit de slaapstand/sluimerstand te komen.
Probeer hem anders eens uit te zetten als je hem een tijdje hebt gebruikt en kijk dan of ie ook problemen geeft.
 
morgen gaat de laptop met garantie terug naar Sony, hoop m weer snel terug te hebben,

bedankt


o ja mijn vraag is niet opgelost maar ik klik het toch maar aan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan